Відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 27 березня 2025 року відбувся обласний науково-практичний семінар для вчителів початкових класів (молодих спеціалістів) з теми: «Адаптація процесу навчання письма в 1 класі до умов дистанційної освіти»

Відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 27 березня 2025 року відбувся обласний науково-практичний семінар для вчителів початкових класів (молодих спеціалістів) з теми: «Адаптація процесу навчання письма в 1 класі до умов дистанційної освіти». У межах семінару відбулися виступи досвідчених учителів початкових класів, які поділилися власним досвідом, методичними рекомендаціями та інноваційними підходами щодо організації процесу навчання письма учнів в дистанційному форматі.

Наталія Віталіївна Петровська, учителька початкових класів Опорного закладу «Академічний ліцей» Скадовської міської ради, представила тему «Особливості методики навчання письму першокласників в онлайн-форматі», наголосивши на важливості традиційних методик, таких як аналітико-синтетичний, лінійний, тактовий, копіювальний, генетичний, метод Карстера та асоціативно-образний, які сприяють формуванню навичок письма через аналіз, послідовність, ритм, повторення, історичний контекст, рухову пам’ять і образне мислення. Вона також окреслила виклики онлайн-навчання письму для першокласників і запропонувала шляхи їх подолання, акцентуючи на організації процесу: використання гаджетів, письмового приладдя, прописів, пластиліну для розвитку моторики, пальчикового письма на манці тощо. Для синхронної роботи рекомендувала Zoom, Google Meet, Microsoft Teams, інтерактивну дошку Padlet і камеру для демонстрації письма, а також використання планшетів із стилусами з обов’язковим інструктажем для батьків і дітей щодо роботи з ними. Зробила висновок, що застосування сучасних технологій і чітка організація процесу забезпечують ефективність і зацікавленість письмом першокласників в онлайн-форматі.

Світлана Вікторівна Савенко, вчителька початкових класів Веселівського ліцею Новокаховської міської ради, у доповіді «Як навчити першокласників писати онлайн: виклики та шляхи подолання» порушила питання: як зробити процес навчання письму комфортним, ефективним і цікавим, поєднуючи традиційні методики з сучасними технологіями, та як зберегти мотивацію й радість учнів. Вона наголосила на важливості співпраці з батьками, ознайомила з робочими зошитами, продемонструвала використання презентацій PowerPoint і графічного планшета як засобів навчання, а також поділилася досвідом їх застосування. Світлана Вікторівна показала покрокову роботу в зошиті з першокласниками, запропонувавши розвивальні завдання, зокрема «Знайди букву і запиши», «Розглянь малюнок, підкресли слово», «Встав потрібну букву, запиши слова», а також пояснила, як використовувати камеру для демонстрації конструювання літер. Світлана Вікторівна підкреслила, що використання критеріїв самооцінки є ключовим для оцінки дитячих робіт, а створення ситуації успіху відіграє важливу роль у зміцненні впевненості учнів у собі. Вона дійшла висновку, що презентації стали цінним інструментом, який допоміг їй гармонійно організувати освітний процес, зробити уроки більш структурованими та покращити навички письма.

Ольга Григорівна Моцьо, учителька початкових класів Голопристанського ліцею №2 Голопристанської міської ради Херсонської області, представила тему «Інноваційні підходи до навчання письма в початковій школі: цифрові ресурси та творчі методики». Ольга Григорівна презентувала сучасні методи навчання письму в початковій школі, наголошуючи на ефективних способах формування графічних навичок у першокласників. Спікерка наголосила на правильному триманні ручки та олівця, розвитку дрібної моторики та практичних вправах, що допомагають дітям опанувати письмо. Під час доповіді Ольга Григорівна продемонструвала зразки письмових робіт першокласників і пояснила методику поступового переходу від простих графічних елементів до написання слів і речень. Для навчання Ольга Григорівна використовує нестандартні матеріали (пластилін, шнурки, жолуді), методику написання букв у повітрі, пальчиком на манці, магнітний алфавіт та цифрові ресурси. Особливу увагу приділила застосуванню другої камери під час онлайн-навчання, що допомагає краще демонструвати процес письма. Також Ольга Григорівна розповіла про використання таких платформ, як МійКлас (українська електронна інформаційно-освітня система), Amplify Polypad, Український шрифт прописів «Propysy» від Всеосвіти, Google Classroom, Zoom, Gynzy (онлайн-платформа, що перетворює навчання на захоплюючий процес), PowerPoint, ІЗЗІ та додаток eKidZ. Також наголосила на ефективній комунікації з батьками через Viber, що забезпечує активну взаємодію між учителем та сім’ями.

Ольга Олександрівна Козар, учителька початкових класів Чорнобаївського ліцею Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області, у своєму виступі «Кінезіологічний підхід: готуємо руку до письма» детально розкрила поняття кінезіології – науки, що досліджує рух та його вплив на фізичний і когнітивний розвиток людини. Вона акцентувала увагу на важливості кінезіологічних вправ як ефективного інструменту підготовки руки до письма, підкреслюючи їхню багатогранну користь. Ольга Олександрівна провела практичну сесію, під час якої продемонструвала комплекс кінезіологічних вправ, спрямованих на розвиток моторики дитячих рук. Особливу увагу вона приділила таким активностям, як дзеркальне малювання, дзеркальні лінії та перехрестя рухів. Семінар відзначався інтерактивним форматом: педагогиня не лише теоретично обґрунтовувала важливість кінезіологічного підходу, а й активно залучала учасників до практичної взаємодії. Разом із ними вона виконувала рухові вправи, поєднані з ритмічним співом, що наочно демонструвало зв’язок між синхронізацією рухів та розвитком навичок письма.

Таким чином, представлений Ольгою Олександрівною кінезіологічний підхід є ефективним та науково обґрунтованим методом. Він сприяє активізації обох півкуль мозку, гармонійному розвитку дитини та формуванню міцної основи для успішного оволодіння письмом. Завдяки різноманітним вправам і творчому підходу ця методика має значний потенціал у роботі педагогів початкової школи, допомагаючи дітям розвиватися всебічно та впевнено опановувати навички письма.

Семінар став цінним майданчиком для обміну знаннями та практичним досвідом. Щиро дякуємо спікерам за професіоналізм і натхнення, а всім учасникам – за активність та зацікавленість. Разом ми працюємо на благо наших учнів, допомагаючи їм зростати та розвиватися!

Категорія: Новини
Оберіть мову