Відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 20 березня 2025 року відбувся обласний науково-практичний семінар «Реалізація інтегративного підходу в шкільній географічній освіті», учасниками якого стали 76 учителів Херсонської області.
У роботі семінару взяв участь Володимир Дмитрович Грома, науковий співробітник відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України, вчитель географії Ліцею № 14 імені І. Огієнка Хмельницької міської ради, співавтор модельної навчальної програми з географії, автор посібників і підручників з географії.
Важливе значення у викладанні географії має встановлення внутрішньопредметних зв’язків, з реалізацією яких тісно пов’язана проблема наступності в навчанні географії. Володимир Дмитрович визначив актуальні змістові та методичні аспекти розв’язання цієї проблеми; розкрив інтерактивні підходи до вивчення географії України у 8 класі; представив підручник «Географія» (видавництво «Освіта») за модельною навчальною програмою (автори Запотоцький С.П., Карпюк Г.І., Гладковський Р.В., Довгань А.І., Совенко В.В., Даценко Л.М., Назаренко Т.Г., Гільберг Т.Г., Савчук І.Г., Нікитчук А.В., Яценко В.С., Довгань Г.Д., Грома В.Д., Горовий О.В.).
Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти відкриває для вчителя перспективи інтегрованого навчання. За цим документом інтегрованим по своїй суті має бути будь-який навчальний предмет. Реалізація інтегративного підходу в освітньому процесі є одним із навчально-методичних завдань вчителя географії, зазначила у своєму виступі Зоя Володимирівна Філончук, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри теорії і методики викладання навчальних дисциплін Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради. У цьому контексті важливе значення має розгляд ключових компетентностей як основи інтегрованого навчання.
По завершенню семінару було надано вичерпні відповіді на запитання, які цікавили вчителів.