Навчально-методична лабораторія корекційної педагогіки і психології

Лабораторія корекційної педагогіки та психології спрямовує свою діяльність на організацію науково-методичної роботи академії та закладів освіти області з метою подальшого забезпечення рівного доступу до якісної освіти, соціалізації дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку, підготовку педагогічних працівників до організації корекційно-відновлювальної та навчально-виховної роботи з такими дітьми.

Напрями діяльності лабораторії:

  • Наукова діяльність – наукове осмислення нових напрямків досліджень соціально-психологічної та педагогічної орієнтації, формування у педагогічних працівників нової філософії державної політики стосовно дітей з особливими потребами.
  • Методична діяльність – розробка методичних рекомендацій, діагностично орієнтованих програм для педагогічних працівників освітніх закладів з питань змісту та технологій навчання дітей з особливими потребами, підготовка відповідних категорій освітян до організації корекційно-відновлювальної та навчально-виховної роботи.
  • Навчальна діяльність – опанування педагогічними працівниками сучасних методів і прийомів інтегрованого та інклюзивного навчання і виховання дітей, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, вдосконалення їх загальнопедагогічної та методичної підготовки, надання диференційованої методичної допомоги усім типам загальноосвітніх навчальних закладів системи загальної середньої освіти.
  • Організаційна діяльність – пропагування нових педагогічних технологій в освіті, управлінні, проведення діагностики та корекції навчального процесу, обласних, районних (міських) інструктивно-методичних семінарів і нарад, інших науково-практичних заходів, здійснення ревізії всього діагностичного, корекційного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах.

 

Завідувач навчально-методичної лабораторії 
Мусієнко Вікторія Сергіївна

завідувач науково-методичної лабораторії корекційної педагогіки та психології.

Народилася в місті Києві.

У 1995 році закінчила повний курс Херсонського державного педагогічного інституту ім. Н. К. Крупської за спеціальністю «українська мова та література» і здобула кваліфікацію спеціаліста «вчитель української мови та літератури».

Протягом 1995-2009 рр. працювала у дошкільних навчальних закладах м. Херсона № 2, 69 на посаді вихователя та вихователя логопедичної групи.

З 2009 року Вікторія Сергіївна обіймала посаду методиста лабораторії початкового навчання Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, а з 2010 року – головного спеціаліста управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації.

З 2011 року – методист науково-методичної лабораторії дошкільного виховання КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». У 2015 році призначена на посаду завідувача науково-методичної лабораторії корекційної педагогіки і психології. Результатом її роботи є виявлення й, узагальнення кращих перспективних педагогічних досвідів освітян області; координація роботи обласних творчих груп, науково-практичних семінарів.

З 2014 року працює на кафедрі теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» на посадах викладача, старшого викладача.

У 2018 році успішно захистила кандидатську дисертацію «Формування почуття патріотизму в дітей у дошкільних навчальних закладах України (1930-1991 рр.)» зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (науковий керівник: Кузьменко Василь Васильович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки й менеджменту освіти).

Автор близько 30 наукових публікацій, серед яких статті, тези конференцій, методичні рекомендації. Більшість із них присвячені питанню формування почуття патріотизму в дітей дошкільного віку.

Основними напрямами діяльності Вікторії Сергіївни як старшого викладача кафедри є реалізація програм підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти й вчителів початкових класів; підготовка та видання навчальної, науково — методичної літератури для освітніх, навчальних закладів, наукової та освітянської громадськості.

У колі її наукових інтересів – робота з дітьми дошкільного віку, трудове виховання дошкільників і молодших школярів; підготовка педагогічних працівників до роботи в інклюзивних групах (класах); зміст та організація навчально-методичної роботи в системі підвищення кваліфікації.

Має досвід проведення різних форм навчальних занять: лекційних, семінарських, практичних, тренінгів з тем: «Організація образотворчої діяльності дітей дошкільного віку», «Навчання дітей дошкільного віку елементів грамоти», «Трудове виховання дошкільників», «Трудове виховання молодших школярів в межах інтегрованого навчання», «Особливості організації інклюзивного освітнього середовища: принципи універсального дизайну та розумного пристосування, ресурсна кімната, медіатека», «Розвиток естетичних компетенцій сучасних педагогів засобами декоративно-ужиткового мистецтва», «Технологічні аспекти виготовлення аксесуарів у сучасній трудовій підготовці учнів».

Пройшла навчання за програмою «Інтел® Навчання для майбутнього»», навчання у рамках «Швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU»». Брала участь у тренінгах для представників освітньої сфери «Інклюзивний простір. Практичні кроки» і для тренерів «Інклюзивно-ресурсні центри».

Займає активну життєву позицію. Протягом багатьох років є секретарем науково-методичної рад КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»; членом професійної спілки академії; працює в редакційній колегії науково-методичного журналу «Таврійський вісник освіти».

За сумлінну плідну працю, відповідальне ставлення до виконання своїх обов’язків нагороджена грамотою Національної академії педагогічних наук України, Почесною грамотою управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації.

Список публікацій

kozachkovaМетодист навчально-методичної лабораторії
Юдіна Олена Вікторівна

методист з інклюзивної освіти навчально-методичної лабораторії корекційної педагогіки та психології. Народилася 06 квітня 1964 року в місті Херсоні. У 1984 році закінчила філологічний факультет Херсонського державного педагогічного інституту ім. Н. К. Крупської за спеціальністю «російська мова та література». З 1996 по 2000 рік навчалася на дефектологічному факультеті Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова за спеціальністю «дефектологія, логопедія» та здобула кваліфікацію логопеда закладів освіти та Міністерства охорони здоров’я. Впродовж 25 років працювала вихователем, учителем-дефектологом, учителем-логопедом, завідувачем дошкільного навчального закладу. З них 11 років присвятила роботі в Херсонському обласному центрі реабілітації дітей-інвалідів. З 2011 року Олену Вікторівну призначено на посаду методиста з інклюзивної освіти науково-методичної лабораторії корекційної педагогіки та психології КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Автор понад 15 наукових, науково-методичних праць, серед яких статті, методичні рекомендації, авторські програми. Постійно модернізує зміст та форми курсової перепідготовки вчителів-дефектологів. Основні питання, які висвітлює на курсах підвищення кваліфікації – «Основи інклюзивної освіти», «Організація інклюзивного навчання в умовах загальноосвітнього навчального закладу», «Діти з особливими потребами та організація їх навчання», «Логоритмічні заняття в дошкільному навчальному закладі». За багаторічну плідну роботу та професійну майстерність нагороджена Почесними грамотами Херсонської обласної державної адміністрації та Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Херсонської обласної державної адміністрації.

Список публікацій

 

Оберіть мову