Відповідно до плану роботи Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради 29 жовтня 2020 року в онлайн-режимі за допомогою хмарної платформи ZOOM відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція (з міжнародною участю) «Монтессорі-педагогіка: історія, теорія, перспективи розвитку» (до 150-річчя від дня народження М. Монтессорі)».

Відповідно до плану роботи Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради 29 жовтня 2020 року в онлайн-режимі за допомогою хмарної платформи ZOOM відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція (з міжнародною участю) «Монтессорі-педагогіка: історія, теорія, перспективи розвитку» (до 150-річчя від дня народження М. Монтессорі)».

У конференції взяли участь науковці та практики з Китаю, Молдови, Угорщини та девʼяти областей України: Закарпатської, Кіровоградської, Київської, Одеської, Полтавської, Черкаської, Чернівецької, Харківської, Херсонської.

Відкрила конференцію і звернулася до присутніх з вітальним словом Жорова Ірина Ярославівна – доктор педагогічних наук, доцент, перший проректор, професор кафедри педагогіки й менеджменту освіти Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради.

Актуальна тема для освітянської спільноти висвітлювалася за такими напрямами:

— Теоретичні засади педагогіки Марії Монтессорі: перспективи розвитку;

— Історико-педагогічна спадщина Марії Монтессорі та сучасність;

— Реалізація ідей Марії Монтессорі в освітньому просторі Нової української школи;

— Технологія М. Монтессорі в реаліях сучасного дошкілля;

— Особливості підготовки Монтессорі-педагога;

— Методика Марії Монтессорі як системотвірна в корекційній роботі з дітьми з особливими потребами;

— Розвиток творчих здібностей дітей у педагогічній спадщині Марії Монтессорі.

До участі в пленарному засіданні долучилися науковці провідних закладів вищої освіти зарубіжжя та України:

Сагоян Ераняк Кимівна − кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Кишинівського державного педагогічного університету імені І. Крянге (м. Кишинів, Молдова);

Олефіренко Тарас Олексійович – кандидат педагогічних наук, професор, декан факультету педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова;

Кічук Надія Василівна – професор, доктор педагогічних наук, декан педагогічного факультету Ізмаїльського державного гуманітарного університету;

Скворцова Світлана Олексіївна − доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри математики і методики її навчання ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського;

Марусинець Мар’яна Михайлівна – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри психології і педагогіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова;

Аніщенко Олена Валеріївна − доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України;

Данилюк Сергій Семенович – професор, доктор педагогічних наук, завідувач кафедри педагогічних наук, освітнього і соціокультурного менеджменту Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького;

Рибалко Ліна Миколаївна − доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фізичної культури та спорту Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»;

Сліпіч Юлія Володимирівна – доктор філософії, доцент, доцент кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти», директор Дитячої художньої школи;

Глущенко Ірина Іванівна − кандидат педагогічних наук, доцент, методист центру підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».

Виступи учасників конференції були різнопланові та надзвичайно цікаві, зокрема Хопта Світлана Михайлівна − кандидат філологічних наук, старший науковий співробітник відділу педагогічного джерелознавства та біографістики ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського ознайомила всіх з історико-педагогічною спадщиною Марії Монтессорі в інформаційно-бібліографічному ресурсі «Видатні педагоги України та світу» ДНПБ ім. В.О. Сухомлинського.

Про нове «життя» методики Марії Монтессорі (на прикладі діяльності Педагогічного музею України) розповіла Матвійчук Оксана Євгенівна − кандидат педагогічних наук, доцент кафедри освітнього лідерства Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Значний інтерес викликали виступи керівників Монтессорі-закладів, які поділилися практичними результатами свої діяльності: Голіної Неллі Володимирівни – директорки центру розвитку дітей «Я СЯМ» та Павловської-Кравчук Вікторії Анатоліївни – директорки Харківського приватного навчально-виховного комплексу «Вересень» Харківської області.

Досвідом упровадження педагогіки Марії Монтессорі у просторі сучасної бібліотеки (на прикладах роботи з дітьми з аутизмом у Херсонській обласній бібліотеці для дітей ім.Дніпрової Чайки) поділилася Ракша Анжела Борисівна − завідувачка відділу естетичного виховання КЗ «Херсонська обласна бібліотека для дітей імені Дніпрової Чайки» Херсонської обласної ради.

Ідеями організації навчальної діяльності за методикою М. Монтессорі в освітніх закладах Херсонщини поділились Кірієнко Марина Миколаївна – вихователь-методист ЗДО №21 Херсонської міської ради, а також працівники Херсонського ясла-садка компенсуючого типу – центр розвитку дитини №60 Херсонської міської ради Анікіна Інна Павлівна – практичний психолог та вчитель-дефектолог Головченко Світлана Миколаївна.

Цурікова Ірина Вікторівна − учитель початкових класів ЗОШ №3 Новокаховської міської ради, спеціаліст вищої категорії ознайомила учасників науково-практичного заходу з особливостями реалізації ідей М.Монтессорі в освітньому просторі Нової української школи.

Учитель початкових класів Широкобалківського ЗПЗСО Станіславської ОТГ Херсонської області Сахно Олена Валеріївна розповіла про актуальність системи Марії Монтессорі у створенні освітнього середовища Нової української школи.

Про методику М. Монтессорі як ефективний шлях підготовки дитини до школи зазначила у своїй доповіді Недвиженко Людмила Миколаївна − учитель початкових класів вищої категорії, старший вчитель Херсонської гімназії №3 Херсонської міської ради.

Учасники Всеукраїнської конференції «Монтессорі-педагогіка: історія, теорія, перспективи розвитку» отримають сертифікат учасника та електронний збірник матеріалів.

Категорія: Новини
Оберіть мову