Останнім часом в освітньому просторі України набирає обертів тренд STEAM-освіти, запровадження якої починається ще в початковій школі.

Останнім часом в освітньому просторі України набирає обертів тренд STEAM-освіти, запровадження якої починається ще в початковій школі. Особливо актуальною є ця проблема для учасників всеукраїнського експерименту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти», які у 2020–2021 н.р. будуть навчати учнів 4 класу за програмами НУШ.

09 червня 2020 для 55 учасників – регіональних координаторів та педагогів-експериментаторів –  Житомирської, Закарпатської, Миколаївської, Полтавської та Херсонської областей проводилося навчання з теми «Значення експерименту у викладанні освітньої галузі «Я досліджую світ»: STEM», яке  проводив  Козленко Олександр Григорович, старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України, відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти.

Олександр Григорович розкрив засоби інтеграції  природничих наук  (Science), технології (Technology), технічної творчості (Engineering), мистецтва (Art) та математики (Mathematics), підкреслюючи, що найважливішу роль відіграє компетентнісний підхід, практичне застосування теоретичної інформації; обґрунтував, що STEАM – це не просто технічна освіта, а вдале поєднання креативності та технічних знань. Олександр Григорович наголошував, що STEAM-підхід дає змогу виховати в дітей гнучкість та критичне, практично орієнтоване мислення, використання цього підходу дає впевненість та глибоке розуміння учням, як жити в сучасному динамічному світі.  Також спікер поділився власним досвідом проведення навчальних експериментів у курсі «Я досліджую світ», навів приклади навчального моделювання, проведення різноманітних цікавих дослідів та STEM проєктів, продемонстрував фото фрагментів дистанційних уроків різних варіантів (синхронного, асинхронного, «гібрид»).

Учасники заходу із захопленням  відзначили цінність досвіду Козленка О. Г., висловили вдячність за розроблення інноваційних підходів, за розуміння, що головною перевагою STEAM-освіти для школярів є їхня підготовка до реального життя  та за проведену зустріч.

Багато щирих слів подяки від координаторів різних областей було висловлено на адресу ініціатора й постійного адміністратора одинадцяти навчальних зустрічей педагогів-експериментаторів України Тетяни Комінарець, доцентки, завідувачки кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Учасники відзначили цінність такого спілкування та спроєктували різні форми їх проведення в новому навчальному році.

Категорія: Новини
Оберіть мову