Page 166 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 166

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ДИТИНА НЕ ХОЧЕ ПРАЦЮВАТИ З АСИСТЕНТОМ
УЧИТЕЛЯ І ВИКОНУВАТИ ІНСТРУКЦІЇ
З дитиною треба встановити керівний контроль – коли дитина виконує ваші
прохання або інструкції. Якщо дитина не слухається жодного дорослого – керує
вона. Якщо в нас є керівник, який щось робить на так, як нам подобається, чи
можемо ми щось зробити? З дитиною так само.

Коли дитина приходить у школу вже з такою поведінкою – це велика проблема, яку
треба було розв’язувати ще до садочка: формувати це в індивідуальному форматі з
батьками, з педагогами, а потім переносити на співпрацю з дітьми.

Як частину формування керівного контролю ми можемо використовувати
заохочування дитини за те, що вона виконує наші вимоги, робить завдання,
слухається нас. Але враховуйте: якщо дитині доступні всі базові речі – вона може
дивитися мультики, скільки їй треба, гратися, їсти смачні страви, займатися тим, що
їй подобається – то наші заохочення не спрацюють.

ЯК НАЛАШТУВАТИ ВЕРБАЛЬНИЙ КОНТАКТ ТА ОРГАНІЗУВАТИ РОБОТУ З
ДИТИНОЮ, ЯКА ЗАПЕРЕЧУЄ
Дитина не може заперечувати все, тому що є те, що їй подобається. І ми можемо
маніпулювати цим, використати стратегію “спочатку-потім”, домовлятися.

Можемо спитати: “Ти не хочеш виконувати завдання, а що би ти хотів?”. Якщо
дитина скаже: “Я хочу, щоби ви залишили мене в спокої, я нічого не хочу робити” (це
найстрашніший випадок, адже рідко діти кажуть, щоб їх залишили в спокої).

У такому випадку ми говоримо: “Ти зараз розв’язуєш один приклад, і я на 5 хвилин
тебе залишаю”. Вона сидить на уроці, займається своїми справами. Через 5 хвилин ми
повертаємось: “П’ять хвилин минули. Хочеш, щоб я знову пішов? Два приклади – і я
піду”.
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171