Page 161 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 161
ручкою і якщо та загубилася, то це катастрофа – тому що олівцем або
фломастером писати не можна.
Можливо, дитина боїться невдачі, не хоче навчатись, адже не навчена
вчитися і хоче постійно гратись. Якщо це спільна діяльність з однокласниками,
дитина може відчувати себе неуспішною. Або це може бути якась діяльність на
перерві, коли дитина не знає, як пограти з ровесниками, а ми пропонуємо: “Іди
там пограй, хлопці он спускають якісь машинки”.
Дитина відмовляється, тому що, наприклад, не знає, як грати в цю гру,
боїться, що буде грати неправильно, що діти будуть сміятися. У цьому випадку
дорослий має бути провідником між усіма дітьми й дитиною з ООП.
Отже, коли дитина відмовляється від усього, спробуємо з’ясувати, що
відбувається, чому відмовляється, паралельно: що хоче, що любить, що
подобається.
Завдання протягом уроку можна побудувати за принципом бутерброда:
складніше завдання (те, що дитина не дуже любить; на початку можна робити
його в зменшеному обсязі), далі якась приємна для дитини діяльність (залишили в
спокої або розмальовка на тему уроку), далі знову складніша діяльність і знову
легша.
Якщо дитина відмовляється брати участь у якихось різновидах діяльності
саме через те, що боїться бути неуспішною, у неї може бути вроджений
перфекціонізм. Тож ми маємо заохочувати її не тільки за те, як вона робить
завдання, а навіть за спроби – говорити “молодець”, давати жетони чи інші
відмітки.
ЯК ОЦІНЮВАТИ ДИТИНУ З РАС
Так, як би ви оцінювали дитину з будь-якими іншими особливими
освітніми потребами. Тобто, відповідно до цілей в індивідуальній програмі
розвитку і в індивідуальній навчальній програмі, якщо вона є.
Є критерій для дітей: наприклад, отримання високої оцінки – це
виконання контрольної роботи максимум з однією помилкою. Обсяг контрольної
роботи в дитини з ООП може бути зменшеним, якщо зберігається складність
завдань.
Також я знаю, що в школах для дітей з інтелектуальними порушеннями
продовжують словесне оцінювання і на 3 клас, хоча інші діти вже мають бальну
систему оцінювання.
Якщо дитина займається за модифікованою програмою, має
інтелектуальні порушення, то вона буде оцінюватися за своїми критеріями.