Page 161 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 161

ручкою і якщо та загубилася, то це катастрофа – тому що олівцем або
фломастером писати не можна.

          Можливо, дитина боїться невдачі, не хоче навчатись, адже не навчена
вчитися і хоче постійно гратись. Якщо це спільна діяльність з однокласниками,
дитина може відчувати себе неуспішною. Або це може бути якась діяльність на
перерві, коли дитина не знає, як пограти з ровесниками, а ми пропонуємо: “Іди
там пограй, хлопці он спускають якісь машинки”.

          Дитина відмовляється, тому що, наприклад, не знає, як грати в цю гру,
боїться, що буде грати неправильно, що діти будуть сміятися. У цьому випадку
дорослий має бути провідником між усіма дітьми й дитиною з ООП.

          Отже, коли дитина відмовляється від усього, спробуємо з’ясувати, що
відбувається, чому відмовляється, паралельно: що хоче, що любить, що
подобається.

          Завдання протягом уроку можна побудувати за принципом бутерброда:
складніше завдання (те, що дитина не дуже любить; на початку можна робити
його в зменшеному обсязі), далі якась приємна для дитини діяльність (залишили в
спокої або розмальовка на тему уроку), далі знову складніша діяльність і знову
легша.

          Якщо дитина відмовляється брати участь у якихось різновидах діяльності
саме через те, що боїться бути неуспішною, у неї може бути вроджений
перфекціонізм. Тож ми маємо заохочувати її не тільки за те, як вона робить
завдання, а навіть за спроби – говорити “молодець”, давати жетони чи інші
відмітки.

          ЯК ОЦІНЮВАТИ ДИТИНУ З РАС

          Так, як би ви оцінювали дитину з будь-якими іншими особливими
освітніми потребами. Тобто, відповідно до цілей в індивідуальній програмі
розвитку і в індивідуальній навчальній програмі, якщо вона є.

          Є критерій для дітей: наприклад, отримання високої оцінки – це
виконання контрольної роботи максимум з однією помилкою. Обсяг контрольної
роботи в дитини з ООП може бути зменшеним, якщо зберігається складність
завдань.

          Також я знаю, що в школах для дітей з інтелектуальними порушеннями
продовжують словесне оцінювання і на 3 клас, хоча інші діти вже мають бальну
систему оцінювання.

          Якщо дитина займається за модифікованою програмою, має
інтелектуальні порушення, то вона буде оцінюватися за своїми критеріями.
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166