Page 163 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 163
Також асистент вчителя може фіксувати все в ІПР, коли збирається
команда супроводу.
ЯК ПРОВОДИТИ КОРЕКЦІЙНІ ЗАНЯТТЯ,
ЯКЩО БІЛЬША ЧАСТИНА ЧАСУ ЙДЕ НА ЗАЛУЧЕННЯ ДИТИНИ
У такій ситуації насамперед треба прибрати всі корекційні цілі, окрім
формування співпраці з дитиною і максимально швидкого залучення до заняття.
Наприклад, у логопеда ми маємо відставити цілі з постановки звуків і поставити
тільки завдання, що дитина, заходячи в кабінет, має кілька хвилин (можна ставити
таймер), щоби погратися чи подивитись щось їй цікаве.
Як навчати дітей з аутизмом в інклюзивних класах.
Частина 2
Потім вона починає рухатися в межах заняття. Ми її інтенсивно
заохочуємо тими самими цікавими для неї речами. Завдання мають бути легкими
для дитини, щоб вона не витрачала енергію на них. Так ми формуємо співпрацю й
роботу на занятті.
20 хвилин корекційного заняття – це дуже маленький проміжок часу.
Проте воно може тривати й більше, ніхто вам не забороняє. Також є рекомендації,
в яких зазначена кількість хвилин для індивідуальних і групових занять.
Можливо, є сенс проводити групове заняття, яке може тривати 40 хвилин,
поєднуючи кількох дітей. Ба більше, можливо, у колективі цій дитині буде
простіше, вона буде бачити, що її друзі вже включились в роботу, а вона
займається іншими справами.
Ще лайфхак – зробити бідне середовище. Іграшки, дидактичний матеріал
мають стояти в шафі або десь біля педагога й надаватися тільки за його згодою.
Відповідно, ймовірність, що дитина буде крутитися по кабінету і не долучатися до
заняття, – набагато менша. Тим паче, якщо інші діти вже будуть працювати.
Можна спробувати, щоби цю дитину залучав до роботи не педагог, а самі
діти. Часто діти з аутизмом сприймають це як менш директивну ситуацію, як
дружнє спілкування з однокласниками.
ЯК ДОНЕСТИ ДО БАТЬКІВ, ЩО ДИТИНІ НЕОБХІДНА ДОПОМОГА
ПСИХОЛОГА
Якщо дитина з ООП і вона на інклюзивному навчанні, то допомога
психолога передбачена в межах корекційно-розвиткової роботи. Я не знаю жодної
дитини, з жодною нозологією, якій би ІРЦ не рекомендував заняття з психологом.
Якщо дитина не на інклюзивному навчанні, то є шкільний психолог, який
приходить у клас. Відповідно, він може дати рекомендації класному керівникові:
“У цієї дитини є потреба в роботі з психологом”. Той же має повідомити про це
батькам.