Page 167 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 167

Додатково можемо заохочувати чимось, що подобається дитині.

Важливий аспект, як працювати з дітьми, які постійно від усього відмовляються –
з’ясувати, чому вони відмовляються. Можливо, дитині важко, вона боїться бути
неуспішною.

Якщо щось не вдається, виходить з ладу, губиться, для дітей це може бути
травматичною подією. Адже в них не завжди сформоване розуміння – якщо щось
загубилось, то воно знайдеться; або можна взяти інший предмет. Інколи діти
сприймають ситуацію буквально: вони бачать, що в зошитах пишуть тільки
ручкою і якщо та загубилася, то це катастрофа – тому що олівцем або
фломастером писати не можна.

Можливо, дитина боїться невдачі, не хоче навчатись, адже не навчена вчитися і
хоче постійно гратись. Якщо це спільна діяльність з однокласниками, дитина
може відчувати себе неуспішною. Або це може бути якась діяльність на перерві,
коли дитина не знає, як пограти з ровесниками, а ми пропонуємо: “Іди там пограй,
хлопці он спускають якісь машинки”.

Дитина відмовляється, тому що, наприклад, не знає, як грати в цю гру, боїться, що
буде грати неправильно, що діти будуть сміятися. У цьому випадку дорослий має
бути провідником між усіма дітьми й дитиною з ООП.

Отже, коли дитина відмовляється від усього, спробуємо з’ясувати, що
відбувається, чому відмовляється, паралельно: що хоче, що любить, що
подобається.

Завдання протягом уроку можна побудувати за принципом бутерброда: складніше
завдання (те, що дитина не дуже любить; на початку можна робити його в
зменшеному обсязі), далі якась приємна для дитини діяльність (залишили в спокої
або розмальовка на тему уроку), далі знову складніша діяльність і знову легша.

Якщо дитина відмовляється брати участь у якихось різновидах діяльності саме
через те, що боїться бути неуспішною, у неї може бути вроджений перфекціонізм.
Тож ми маємо заохочувати її не тільки за те, як вона робить завдання, а навіть за
спроби – говорити “молодець”, давати жетони чи інші відмітки.

ЯК ОЦІНЮВАТИ ДИТИНУ З РАС
Так, як би ви оцінювали дитину з будь-якими іншими особливими освітніми
потребами. Тобто, відповідно до цілей в індивідуальній програмі розвитку і в
індивідуальній навчальній програмі, якщо вона є.

Є критерій для дітей: наприклад, отримання високої оцінки – це виконання
контрольної роботи максимум з однією помилкою. Обсяг контрольної роботи в
дитини з ООП може бути зменшеним, якщо зберігається складність завдань.
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172