Page 171 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 171

5. Якщо дитина може слухати вчителя й виконувати завдання, то робота асистента
може спрямовуватися на соціальну взаємодію дитини, на поведінкові особливості.

Як навчати дітей з аутизмом в інклюзивних класах. Частина 2
Завдання протягом уроку можна побудувати за принципом бутерброда: складніше
завдання (те, що дитина не дуже любить), далі якась приємна для дитини
діяльність (залишили в спокої або розмальовка на тему уроку), далі знову
складніша діяльність і знову легша. Фото: автор – photographee.eu, Depositphotos

ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА В НАВЧАННІ УЧНІВ З ООП
Що таке педагогіка партнерства? Це коли до навчання залучені вчителі, діти та
батьки, і вони діють як єдиний механізм. Вчителі зазвичай страждають, коли
батьки не залучені в процес навчання.

1. У контексті педагогіки партнерства перше в роботі з дітьми з ООП – це лист
обміну інформацією школа-дім. Це перший зв’язок школи з батьками. На одній
частині аркуша ми заповнюємо інформацію про щось яскраве, що відбувалося в
школі. Батьки, зі свого боку, заповнюють іншу частину аркуша про те, що було
вдома (як спала, самопочуття, чим займалася), і віддають його щоранку.

2. У нашій школі батьки залучені до процесу навчання, виконують рекомендації,
які дають фахівці. Проте я знаю випадки, коли батьки просто приводять дитину
до школи й не хочуть перейматися тим, що відбувається з нею. Щоправда, це
трапляється так само часто й серед дітей із типовим розвитком.

У нас в класі батьки всіх дітей активно долучались, робили майстер-класи в
межах уроку, подавали ідеї для спільного проведення часу, приходили на уроки
малювання.

3. Не можна не запрошувати батьків на засідання команди супроводу, тому що
вони є її учасниками. Якщо ми їх не запрошуємо, це порушує їхні права.

Вони можуть не хотіти приходити, але ми маємо наполягати: “Якщо ви не можете
зараз, перенесімо засідання, але, будь ласка, прийдіть”. Батьки мають розуміти,
що відбувається.

Я б сказала, що засідання команди супроводу ніколи не закінчується. Адже
протягом шкільного дня за потреби ми спілкуємось з усіма вчителями,
корекційними педагогами. Наприклад, що буде використовуватися певний
різновид підтримки дитини, або можна прийти до психолога і спитати, як краще
провести заняття.

Краще мати постійне спілкування, ніж зустрічатися виключно на засіданнях.
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176