Page 169 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 169

Щодо всього іншого немає вимог – наприклад, річний план роботи,
перспективний план. Але якщо адміністрація вашого закладу вимагає такі
документи, значить ви маєте їх вести.

Також асистент вчителя може фіксувати все в ІПР, коли збирається команда
супроводу.

ЯК ПРОВОДИТИ КОРЕКЦІЙНІ ЗАНЯТТЯ, ЯКЩО БІЛЬША ЧАСТИНА ЧАСУ
ЙДЕ НА ЗАЛУЧЕННЯ ДИТИНИ
У такій ситуації насамперед треба прибрати всі корекційні цілі, окрім формування
співпраці з дитиною і максимально швидкого залучення до заняття. Наприклад, у
логопеда ми маємо відставити цілі з постановки звуків і поставити тільки
завдання, що дитина, заходячи в кабінет, має кілька хвилин (можна ставити
таймер), щоби погратися чи подивитись щось їй цікаве.

Як навчати дітей з аутизмом в інклюзивних класах. Частина 2
Фото: автор – photographee.eu, Depositphotos

Потім вона починає рухатися в межах заняття. Ми її інтенсивно заохочуємо тими
самими цікавими для неї речами. Завдання мають бути легкими для дитини, щоб
вона не витрачала енергію на них. Так ми формуємо співпрацю й роботу на
занятті.

20 хвилин корекційного заняття – це дуже маленький проміжок часу. Проте воно
може тривати й більше, ніхто вам не забороняє. Також є рекомендації, в яких
зазначена кількість хвилин для індивідуальних і групових занять. Можливо, є сенс
проводити групове заняття, яке може тривати 40 хвилин, поєднуючи кількох
дітей. Ба більше, можливо, у колективі цій дитині буде простіше, вона буде
бачити, що її друзі вже включились в роботу, а вона займається іншими справами.

Ще лайфхак – зробити бідне середовище. Іграшки, дидактичний матеріал мають
стояти в шафі або десь біля педагога й надаватися тільки за його згодою.
Відповідно, ймовірність, що дитина буде крутитися по кабінету і не долучатися до
заняття, – набагато менша. Тим паче, якщо інші діти вже будуть працювати.

Можна спробувати, щоби цю дитину залучав до роботи не педагог, а самі діти.
Часто діти з аутизмом сприймають це як менш директивну ситуацію, як дружнє
спілкування з однокласниками.

ЯК ДОНЕСТИ ДО БАТЬКІВ, ЩО ДИТИНІ НЕОБХІДНА ДОПОМОГА
ПСИХОЛОГА
Якщо дитина з ООП і вона на інклюзивному навчанні, то допомога психолога
передбачена в межах корекційно-розвиткової роботи. Я не знаю жодної дитини, з
жодною нозологією, якій би ІРЦ не рекомендував заняття з психологом.

Якщо дитина не на інклюзивному навчанні, то є шкільний психолог, який
приходить у клас. Відповідно, він може дати рекомендації класному керівникові:
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174