Page 168 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 168
Також я знаю, що в школах для дітей з інтелектуальними порушеннями
продовжують словесне оцінювання і на 3 клас, хоча інші діти вже мають бальну
систему оцінювання.
Якщо дитина займається за модифікованою програмою, має інтелектуальні
порушення, то вона буде оцінюватися за своїми критеріями. Водночас, в її
документах про закінчення школи буде зазначено, що оцінки вона отримувала
відповідно до них.
ЯК ДІТИ З АУТИЗМОМ ПИШУТЬ КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ
Якщо вони можуть розв’язати контрольну роботу, навчаються повністю за
типовою програмою, то вони пишуть контрольну, як усі. Якщо їм потрібна
адаптація, то щось у контрольній роботі ми змінюємо: можливо, підкреслюємо
ключові питання, даємо дитині алгоритми для розв’язання задач.
Можливо, є сенс використовувати візуалізацію. Дитина може писати контрольну
на окремому аркуші або в спеціальному зошиті з друкованою основою,
попрацювати на чернетці та переписати на аркуш чи в зошит. Це певна
послідовність дій: відкрити, подивитися перше завдання, зробити його на
чернетці, записати в зошит.
Тому ми можемо скласти дитині візуальний послідовний план і допомагати за
ним рухатись. У цьому випадку допомога асистента не буде стосуватися
виконання завдань, а тільки послідовності дій.
Не для всіх дітей з аутизмом це потрібно, діти зазвичай дуже добре працюють із
відповідними завданнями контрольної роботи, але інколи буває, що є потреба в
такій допомозі.
ЯКУ ДОКУМЕНТАЦІЮ МАЄ ВЕСТИ АСИСТЕНТ ВЧИТЕЛЯ
1. Асистент вчителя веде щоденник спостережень за діяльністю дитини з ООП
або кількох дітей, якщо в класі вона не одна. У ньому він може відмічати
навчальні успіхи або труднощі дитини, особливості поведінки, взаємодії з іншими
дітьми, фіксувати домашні завдання – дається адаптоване чи модифіковане
завдання.
Це все для того, щоби передати інформацію батькам. Немає вимог до форми, до
вигляду цього щоденника. Я раджу запитати в адміністрації вашого закладу, який,
на їхню думку, повинен мати вигляд щоденник спостережень – можливо, вони
отримали рекомендації від управління освіти або були на якихось освітніх
заходах.
2. У асистента має бути розклад роботи, як і в будь-якого педагога – його
затверджує директор.