Page 165 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 165

5. Якщо дитина може слухати вчителя й виконувати завдання, то робота
асистента може спрямовуватися на соціальну взаємодію дитини, на поведінкові
особливості.

          Як навчати дітей з аутизмом в інклюзивних класах. Частина 2
          Завдання протягом уроку можна побудувати за принципом бутерброда:
складніше завдання (те, що дитина не дуже любить), далі якась приємна для
дитини діяльність (залишили в спокої або розмальовка на тему уроку), далі знову
складніша діяльність і знову легша. Фото: автор – photographee.eu, Depositphotos

          ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА В НАВЧАННІ УЧНІВ З ООП
          Що таке педагогіка партнерства? Це коли до навчання залучені вчителі,
діти та батьки, і вони діють як єдиний механізм. Вчителі зазвичай страждають,
коли батьки не залучені в процес навчання.

          1. У контексті педагогіки партнерства перше в роботі з дітьми з ООП – це
лист обміну інформацією школа-дім. Це перший зв’язок школи з батьками. На
одній частині аркуша ми заповнюємо інформацію про щось яскраве, що
відбувалося в школі. Батьки, зі свого боку, заповнюють іншу частину аркуша про
те, що було вдома (як спала, самопочуття, чим займалася), і віддають його
щоранку.

          2. У нашій школі батьки залучені до процесу навчання, виконують
рекомендації, які дають фахівці. Проте я знаю випадки, коли батьки просто
приводять дитину до школи й не хочуть перейматися тим, що відбувається з нею.
Щоправда, це трапляється так само часто й серед дітей із типовим розвитком.

          У нас в класі батьки всіх дітей активно долучались, робили майстер-класи
в межах уроку, подавали ідеї для спільного проведення часу, приходили на уроки
малювання.

          3. Не можна не запрошувати батьків на засідання команди супроводу,
тому що вони є її учасниками. Якщо ми їх не запрошуємо, це порушує їхні права.

          Вони можуть не хотіти приходити, але ми маємо наполягати: “Якщо ви не
можете зараз, перенесімо засідання, але, будь ласка, прийдіть”. Батьки мають
розуміти, що відбувається.

          Я б сказала, що засідання команди супроводу ніколи не закінчується.
Адже протягом шкільного дня за потреби ми спілкуємось з усіма вчителями,
корекційними педагогами. Наприклад, що буде використовуватися певний
різновид підтримки дитини, або можна прийти до психолога і спитати, як краще
провести заняття.

          Краще мати постійне спілкування, ніж зустрічатися виключно на
засіданнях.
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170