Page 164 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 164

Якщо батьки кажуть, що робота з психологом не потрібна, то треба
наводити конкретні приклади, що відбувається з дитиною. Важливо це робити, не
звинувачуючи, а давати сухий підсумок – просто фіксуємо що сьогодні робила
дитина.

          Класний керівник може особисто поговорити з батьками телефоном або
запросити на зустріч, зачитати з аркуша те, що він спостерігав і запитати: “Як ви
думаєте, що спричинило цю ситуацію?” Якщо батьки говорять: “Те, що ви
поганий вчитель”, – він може відповісти: “Але мене тут не було, я нічого дитині
не робив, учень посварився з однокласниками, чому так?”. – “Однокласники його
дістають”. – “Ми спостерігаємо, що ці однокласники більше ні з ким не
конфліктують”.

          Треба намагатися розв’язати цю ситуацію й говорити, що є шкільний
психолог, який може провести корекційну роботу, батьки мають надати на це
просто згоду.

          ЯК ОРГАНІЗУВАТИ РОБОТУ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В СТАРШІЙ
ШКОЛІ

          1. Ми маємо сформувати єдине ставлення до інклюзії в школі. Принаймні,
дотримання нормативних вимог.

          2. Асистент готується до уроку заздалегідь, тому кожен вчитель-
предметник має надати тематичний план, асистент має разом із ним подивитися
підручник. Це не означає, що треба мати план на весь рік. Спочатку він може
бути, наприклад, до осінніх канікул.

          3. Розібратися, які є труднощі в дитини, яка буде потрібна допомога,
з’ясувати які треба підготувати матеріали. Може, у вчителя є додаткові
презентації, зображення, ролики з різних теми. Або асистент може їх дібрати.

          4. Десять разів повторити вчителю, що якщо щось змінюється (наприклад,
учитель вирішив на наступному тижні провести самостійну роботу з минулої
теми), вчитель має повідомляти про це асистенту. Відповідно, якщо дитина не
може впоратися з тими завданнями (наприклад, у неї модифікована програма,
значить асистент разом з учителем підготують інші).

          Що означає “разом з учителем”? Учитель дасть напрями роботи, а
асистент оформить: підбере малюнки, напише текст, роздрукує. Це робиться не за
10 хвилин до уроку. Вчителю та асистенту треба знаходити для цього спільні
“вікна”, використовувати канікулярний час.

          Звісно, у середній і старшій школі, де велика кількість предметів,
асистентові важко, оскільки він може не мати знань з усіх тем усіх предметів у
тому обсязі, щоби допомогти дитині. Тому можна спробувати залучити батьків,
щоби вони допомагали готувати матеріал.
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169