Page 158 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 158

У такому випадку ми будемо навчати дитину спілкуватися з
ровесниками, долучатися до ігор або запрошувати пограти в якусь гру. Для
того, щоби дитина з аутизмом легко долучалася, була в цьому успішною і
розуміла взагалі, про що йдеться, на кожній перерві може бути коротенька
гра в м’ячик, у струмочок (коли діти передають одне одному щось), проста
естафета з передаванням м’яча, можуть бути навіть “камінь, ножиці, папір”,
“хто довше не моргне”, “напиши більше назв тварин, рослин тощо”,
відбивання кульки (зараз відбиваємо тільки головою, тепер тільки вказівним
пальцем, тепер ліктем).

          І якщо ми говоримо про агресію через те, що дитина хоче
привернути увагу, то ми можемо її додатково заохочувати: “Ти класно грав з
іншими дітьми (можемо назвати їхні імена), це було супер, мені
сподобалось”. Коли дитина буде поводитися не так, як нам потрібно, ми
будемо говорити: “Зараз була не дуже хороша поведінка, мені не
сподобалось, як ти поводився, і я знаю, що ти можеш краше, давай
наступного разу”.

          ЩО РОБИТИ В МОМЕНТИ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ

          1. Убезпечити дитину від самої себе й інших дітей від неї. Якщо
дитина аутоагресивна, вона може нанести шкоду собі (наприклад, битися
головою об якісь предмети, кусати себе). Ми маємо унеможливити ці
травми: підкласти щось під голову, покласти щось на руку, щоби дитина не
кусала себе.

          Якщо дитина проявляє агресію по відношенню до інших дітей, ми
маємо відсторонити інших дітей, щоби вони не постраждали, і знайти місце,
в якому дитина з аутизмом не зашкодить нікому і в якому саме заспокоїться.
Це може бути невеликий куточок у класі, ресурсна кімната.

          2. Учитель або асистент (той, хто зараз з дитиною) має подбати про
власну безпеку.

          Проте, як би ми не намагалися зробити цю ситуацію безпечною, нам
краще все ж таки виявити, що спричиняє прояви агресії, змінити ті чинники
й паралельно навчати дитину інших навичок: приймати відмови, слідувати
розкладу, виконувати інструкції, звертатися з проханнями, грати з
ровесниками. Тоді самих ситуацій агресії буде набагато менше.
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163