Page 152 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 152

Наприклад, є ігри-бродилки, де діти кидають кубики й
пересуваються до фінішу. Ми формуємо успішне залучення дитини до
взаємодії з ровесниками саме через те, що її успіх у грі не залежить від
навичок і умінь, а тільки від щасливого випадку. Відповідно, не буде
відчуття, що дитина з РАС постійно програє через те, що не так швидко
реагує, не так добре розуміє правила.

          Прийоми роботи з дітьми з аутизмом:
          1. Система заохочень. Через порушення соціальної взаємодії часто
дітей з аутизмом складно мотивувати до навчання через соціальне
схвалення, похвалу, гарні оцінки. Ми маємо знати, що мотивує її із
сторонніх заохочень. Це можуть бути іграшки, елементи з улюблених тем
дитини – наприклад, діти з аутизмом можуть полюбляти щось на тему
транспорту, тварин.
          Ми маємо вводити систему заохочення дитини під час навчання
з того, що їй цікаво.
          Може бути система жетонів. Коли дитини збирає певну кількість
жетонів (або, наприклад, магнітів) і потім обмінює на якийсь приз. Ми
можемо видавати ці жетони, коли дитина має хорошу поведінку, демонструє
свої навички або знання під час уроку, взаємодіє з іншими дітьми чи не
проявляє проблемної поведінки.

          2. Максимальна візуалізація. Усі діти з аутизмом – різні, але
вони – переважно візуали, тож візуальна підтримка працює для них добре.

          • Візуалізація розкладу
          Коли в малюнках чи піктограмах (або просто текстом) написаний
розклад для всього навчального дня. Це не тільки уроки, а й те, що
відбувається на перервах.

          • Візуалізація правил поведінки або правил навчання
          Ми зображуємо, як потрібно сидіти на уроці, виконувати певні
завдання. Адже коли ми говоримо, що ти маєш поводитися гарно, то кожен
розуміє по-своєму. Візуалізуючи, ми конкретизуємо вимоги до дитини і
наші очікування до її поведінки: наприклад, що вона на уроці буде сидіти,
піднімати руку, якщо хоче щось сказати чи хоче перерву, а не тікатиме з
класу.

          Розміщуючи це в полі зору дитини, ми надаємо їй підказку і
допомогу, щоби вона не забувала про правила. Якщо ж треба нагадати,
завжди краще підійти й вказати на відповідне зображення або написане
текстом правило, ніж через весь клас казати: “Петров, ти не сидиш і не
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157