Page 149 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 149
МКФ для інклюзивної освіт
Як подолати спалахи агресії в учнів з ООП ⠀
Складна міжособистісна взаємодія, великі масиви інформації, нові правила,
умови і весь процес навчання може і часто викликає в учнів з ООП підвищену
тривожність і спалахи агресії. Видихайте разом. ⠀ ⠀
Вже знайома нам міжнародний консультант з розвитку (спеціалізація
інвалідність та інклюзія) @Kathleen Deery з цього приводу дає дві дієві
практики:⠀
- Підвищення рівня самосвідомості дитини. Працюйте над тим, щоб він або вона
ідентифікувати та правильно називали те, що відчуває (злість, агресія, образа,
втома і т.д.)⠀
- Допоможіть сформувати учню навички саморегуляції. Це може будь-яка
релаксаційна техніка — глибоке дихання, рахування подумки до 10 чи
кількахвилинний “тайм-аут”. ⠀
- Для того, щоб релаксаційна техніка виявилась ефективною під час вибуху
емоцій, її необхідно практикувати якомога частіше. ⠀
- Продовжуйте практикувати обрані техніки з дитиною доти, доки вони
зробляться для неї рутинними.
Формування навичок у дітей з ООП⠀
⠀
Діти з особливими освітніми потребами це не лише діти з порушенням
розвитку це діти, які опинилися у складних життєвих обставинах, обдаровані
діти - тобто всі ті, які потребують тимчасової або постійної підтримки у навчанні.
На початку роботи з такими учнями, в молодшій школі, деякі педагоги не
знають, з чого починати і як сформувати ключові навички (читання, писання,
малювання і т.д.) у дітей з ООП, особливо тих, які мають порушення розвитку. ⠀
⠀ Працюйте поетапно
Якщо ви вже знаєте, що вміє дитина і чому вона може навчитися, складіть чіткий
план в кілька етапів, як саме дитина буде опановувати та закріплювати нову
навичку.
Пам'ятайте, що для більшої результативності краще спиратися вже на існуючі
навички дитини.
Почніть з того, що дитина вже вміє, пропрацюйте цю навичку та обов'язково
похваліть за успіхи.