Page 152 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 152
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Протягом 2000–2005 років працював начальником управління освіти і науки
Херсонської обласної державної адміністрації. З його ініціативи в районах створю-
валися заклади нового типу, розвивався сектор позашкільних установ.
У цей час на Херсонщині з офіційним візитом перебував міністр освіти і науки
України, академік Василь Григорович Кремень. Після відвідування багатьох дитячих
садків, шкіл, гімназій ним було висловлено високу оцінку діяльності обласного
галузевого управління, а область визначено експериментальним майданчиком
Університету менеджменту освіти. З ініціативи Валерія Федоровича започатковано
проведення Дня освіти Херсонщини, під час якого кращі навчальні заклади області
звітували про досягнення в освітній галузі. Під його керівництвом почали діяти перші
освітні програми, зокрема «Інформатизація навчально-виховного процесу»,
«Розвиток обдарованої дитини», «Шкільний автобус».
В. Ф. Петров здійснив низку наукових досліджень і в 2004 році успішно
захистив дисертацію «Інформаційне забезпечення управління загальною середньою
освіти», здобувши науковий ступінь кандидата педагогічних наук. Під його науково-
методичним супроводом багатьма керівниками навчальних закладів області
в управлінську діяльність активно впроваджуються моніторингові дослідження, що
дозволяє вдосконалити систему оцінювання якості освіти. Водночас приділяється
увага проблемі розвитку компетентності керівників, пошуку сучасних моделей
організації навчально-виховного процесу.
Пізніше Валерій Федорович працював директором ліцею журналістики, бізнесу
та правознавства Херсонської міської ради.
З 2009 року по 2015 рік В. Ф. Петров – завідувач кафедри менеджменту освіти
Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної освіти педагогічних
кадрів. Він разом з іншими колегами ініціював збір матеріалів і друк довідково-
енциклопедичного видання «Педагогічна слава Херсонщини». Проводив активну
роботу щодо впровадження в управлінську діяльність керівників навчальних закладів
області засад освітнього менеджменту, принципів державно-громадського
управління.
У 2009 році йому присвоєно вчене звання «доцент». У 2011 році – вчене
звання «доктор філософії».
Викладацька робота Валерія Федоровича тісно пов'язана з творчим пошуком
і науковими дослідженнями з актуальних педагогічних проблем: інформаційне
забезпечення управління загальною середньою освітою; адаптивне управління як
методологічна основа модернізації системи загальної середньої освіти регіону;
використання методу контент-аналізу в інформаційному забезпеченні адаптивного
управління загальної середньої освіти регіону. Науковець керує науково-дослідною
роботою багатьох експериментальних шкіл Херсонщини, підтримує зв'язки
з Університетом менеджменту освіти.
Валерій Федорович – автор наукових і науково-методичних праць. Серед них –
навчально-методичні посібники «Лабіринти освітнього менеджменту», «Система
роботи з регулювання конфліктів в навчальному закладі», методичні рекомендації
«Особливості комунікаційного процесу в умовах освітнього простору ЗНЗ»,
«Управління інформаційним середовищем» тощо. Проблематика, пов'язана
з використанням інноваційних підходів в управлінні учнівським самоврядуванням,
розглядається ним у монографії «Управління навчальним закладом: теоретико-
методологічний аспект».
Здійснює розробку наукових тем у галузі управління навчальними закладами:
лідерство в освіті, менеджмент в освіті, керує експериментальними науково-
дослідними майданчиками, учасник всеукраїнських, обласних науково-практичних
150