Page 157 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 157

ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ

        У подальшому продовжував роботу над проблемами процесу підвищення
кваліфікації педагогічних працівників. У 2013 році захистив докторську дисертацію на
тему «Теоретичні й методичні засади підготовки бакалаврів-учителів математики за
дистанційною формою навчання».

        Самойленко О. М. створив наукову школу з проблем застосування
дистанційного навчання у вищій школі. Наукова школа доктора педагогічних наук
Самойленка Олександра Миколайовича сформована в 2010 році рр. Його наукова
школа налічує 7 кандидатів наук та чотири аспіранти, які працюють у провідних
університетах України та за кордоном.

        Під його керівництвом захищено дві дисертації на здобуття кандидата
педагогічних наук з таких тем: «Застосування технології дистанційного навчання
у фаховій підготовці майбутніх інженерів в аграрних університетах» і «Формування
готовності викладачів закладів післядипломної педагогічної освіти до використання
технологій дистанційного навчання» та одна дисертація на здобуття доктора
педагогічних наук на тему «Теоретичні і методичні засади освітньо-наукової
підготовки магістрів в умовах масових відкритих дистанційних курсів». Напрями
наукових досліджень: дистанційне навчання в системі підготовки та перепідготовки
керівних і педагогічних кадрів освіти; елементи управління освітою; вища освіта.

        У 2008 р. за його активної участі в Національній академії педагогічних наук
«Університет менеджменту України» було створено Науково-дослідну лабораторію.
Олександр Миколайович є одним із авторів нового наукового напряму педагогіки
з дистанційного навчання. Для проблематики, яку розробляють викладачі й аспіранти
під його керівництвом, характерна актуальність і наукова новизна, практична цінність.
Отримані наукові результати, створені нові методики та програмне забезпечення
досліджень стали основою для формування серії дистанційних курсів українських
навчальних закладів та вищих навчальних закладів країн ЄС. Заслуговують на увагу
технології розробки та вдосконалення навчальних порталів, методики інтеграції
сучасних аудіовізуальних, тренажерних технологій контролюючих та моніторингових
систем знань, зокрема систем формування компетенцій слухачами дистанційних
курсів.

        З 01 лютого 2017 року Самойленко О. М. займає посаду доцента кафедри
теорії й методики викладання навчальних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія
неперервної освіти», також розвиває наукові зв’язки з Інститутом професійно-
технічної освіти НАПН України та іншими науковими установами, навчальними
закладами України й інших держав.

        Відкриті лекції в контексті післядипломної освіти відбулись для працівників
Міністерства освіти і науки України та Національної академії педагогічних наук
України та низки вищих навчальних закладів. Методики застосовуються
в навчальному і науковому процесі провідних університетів (Миколаївського
національного аграрного університету, Державного вищого навчального закладу
«Університет менеджменту освіти», Кіровоградського державного педагогічного
університету ім. Володимира Винниченка, Харківського національного педагогічного
університету імені Г. С. Сковороди, Київського міжнародного університету,
Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка,
Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського,
Донбаської національної академії будівництва та архітектури), навчальних закладах
ІІІ рівня акредитації (Політехнічний технікум Конотопського інституту Сумського
державного університету), загально-освітніх школах та гімназіях України.

        Олександр Миколайович є членом експертного кола з питань вищої освіти та
впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіті і науці при

                                                                                                                                                           155
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162