Page 114 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 114
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Велику увагу приділяє роботі з творчою молоддю, бере активну участь
у вирішенні завдань виявлення та розвитку дитячої обдарованості. Багато років
поспіль є організатором і членом журі обласних і всеукраїнських учнівських олімпіад
з навчальних предметів та студентських конкурсів, зокрема Всеукраїнського конкурсу
студентських наукових робіт із галузі «Загальна та соціальна психологія». Є активним
учасником науково-практичних конференцій, семінарів різного рівня. Організовує
й проводить низку навчально-методичних семінарів, тренінгів, круглих столів
з питань фахової й професійної підготовки педагогів.
Тісно співпрацює з навчальними закладами Херсонщини, здійснює науковий
супровід науково-дослідної роботи експериментальних шкіл, а саме:
– у Херсонському Таврійському ліцеї мистецтв Херсонської міської ради –
закладі спеціалізованої освіти І-ІІІ ступенів мистецького профілю з теми «Формування
поліхудожньої компетентності здобувачів освіти в умовах закладу спеціалізованої
освіти І-ІІІ ступенів мистецького профілю». Термін проведення експерименту –
2018-2022 роки;
– у Скадовській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Чаплинської селищної
ради Херсонської області – закладі загальної середньої освіти з державною формою
власності з теми «Формування життєвої компетентності здобувачів освіти в умовах
інноваційного освітнього простору закладу загальної середньої освіти сільської
місцевості». Термін проведення експерименту: 2018–2022 роки;
– у Херсонському ясла-садку компенсуючого типу-центрі розвитку дитини № 60
Херсонської міської ради з теми «Моделювання навчально-корекційного освітнього
середовища в дошкільному закладі». Термін проведення експерименту –
2016-2021 роки.
Основні проблеми, що входять до кола професійних інтересів: психологічні
особливості змісту сучасних педагогічних нововведень – компетентнісного,
особистісно орієнтованого підходів та профільного навчання; проблеми змісту
роботи психологічної служби системи освіти; психологічні основи післядипломної
педагогічної освіти; психологічні особливості обдарованої дитини; психологічна
підготовка педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти до роботи
з обдарованими дітьми; психодіагностика інтелекту та креативності; психологічний
супровід освітнього процесу.
За темою наукового дослідження «Психологічний супровід освітнього процесу
в закладах освіти» Лідія Іванівна підготувала до друку методичний посібник
«Психологічний супровід обдарованих дошкільнят та молодших школярів» (2017 р.),
розділ «Психологічний супровід навчально-виховного процесу» колективної
монографії «Теоретичні та методичні засади розвитку професійної компетентності
вчителів та працівників психологічної служби в системі післядипломної освіти»
(2018 р.), методичні рекомендації «Психологічний супровід дослідно-
експериментальної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах» (2016 р.) та
низку статей у фахових журналах і збірниках наукових конференцій.
Лідія Іванівна є членом редакційної колегії науково-методичного журналу
«Таврійський вісник освіти».
Автор 90 наукових, науково-методичних праць, серед яких 3 монографії,
2 навчальні посібники, статті, тези конференцій, методичні рекомендації.
Має нагороди: нагрудні знаки «Відмінник освіти України», «Софія Русова» та
«Ушинський К. Д.», Почесні грамоти, подяки Міністерства освіти і науки України,
Академії педагогічних наук України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»,
ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, голови Херсонської
обласної державної адміністрації, Українського центру оцінювання якості освіти.
112