Page 112 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 112
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
і тенденції розвитку світової та національної системи освіти», «Теоретичні основи
структуризації наукового дослідження, підготовки рукопису та захисту дисертації», які
успішно викладає.
Вона є членом редакційної колегії збірника наукових праць «Педагогічний
альманах», наукового журналу «Вісник Черкаського університету», заступником
головного редактора науково-методичного журналу «Таврійський вісник освіти»,
відповідальним секретарем бюлетеня КВНЗ «Херсонська академія неперервної
освіти» «Педагогічний проспект».
Наукову діяльність розпочала з 2000 року, присвятивши її дослідженням
у галузі професійно-технічної освіти. У 2007 році захистила кандидатську дисертацію
з теми «Розвиток професійних здібностей майбутніх кваліфікованих робітників сфери
обслуговування в професійно-технічному навчальному закладі», яку виконала під
керівництвом кандидата педагогічних наук, доцента В. В. Кузьменка (нині – доктор
педагогічних наук, професор). У 2015 році Іриною Ярославівною захищено
дисертаційне дослідження з теми «Розвиток професіоналізму вчителів природничих
дисциплін у системі післядипломної освіти України (1940-і рр. ХХ – початок ХХІ ст.)»
(науковий консультант – доктор педагогічних наук, професор В. В. Кузьменко)
і здобуто науковий ступінь доктора педагогічних наук. Наукові праці присвячено
проблемам підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних
закладах, історико-педагогічним дослідженням у галузі післядипломної педагогічної
освіти, професійному розвитку педагога, організації методичної роботи в закладі
освіти, питанням управлінської діяльності керівника тощо.
Автор понад 150 наукових, науково-методичних праць, серед яких –
навчальний посібник з грифом МОН «Формування професійних здібностей
особистості учня», навчальний посібник «Методика формування професійних
здібностей учнів у процесі професійного навчання», монографія «Теоретико-
методичні аспекти управління процесом формування професійних здібностей
майбутніх кваліфікованих робітників», монографія «Теорія і практика розвитку
професіоналізму вчителів природничих дисциплін у системі післядипломної освіти
України (1940-і рр. ХХ – початок ХХІ ст.)», колективні монографії «Теоретико-
методологічні основи вдосконалення системи освіти та поліпшення її кадрового
забезпечення: психолого-педагогічний аспект», «Управління навчальним закладом:
теоретико-методологічний аспект», «Педагогічна спадщина В. О. Сухомлинського та
актуальні проблеми сьогодення», «Розвиток освіти в Україні та зарубіжжі»,
«Актуальні проблеми управління закладами освіти», статті у фахових виданнях,
матеріалах конференцій.
Ірина Ярославівна ніколи не зупиняється на досягнутому й уважає
професійний та особистий розвиток ключовим аспектом фахової діяльності. Зокрема,
у 2018 році вона здобула ступінь магістра за спеціальністю «Спеціальна освіта»,
навчаючись у Херсонському державному університеті, а у 2019 році – за
спеціальністю «Менеджмент» у КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».
Також І. Я. Жорова є регіональним координатором швейцарсько-українського
проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», тренером
з медіаграмотності. Активно вивчає міжнародний досвід реформування освіти, у тому
числі й під час стажування у Фінляндії (система освіти), Швейцарії (вища педагогічна
освіта, неперервна освіта педагогів, шкільна освіта), Чехії (інклюзивна освіта).
За сумлінну працю та внесок у справу навчання і виховання нагороджена
грамотою управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації,
Херсонської обласної ради, Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України,
грамотою Національної академії педагогічних наук України, грамотою Верховної
Ради України.
110