Page 110 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 110
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
й творчістю, розумінням стратегії розвитку освіти України, необхідністю актуалізації
прикладного характеру фундаментальних досліджень. Саме тому Анатолій
Миколайович, утверджуючи позицію інноваційного керівника, стає ініціатором нового
вектора розвитку закладу та відповідних модернізаційних змін: запровадження
міжнародних програм та проектів; удосконалення структури; відкриття аспірантури
і докторантури; видання науково-методичного журналу «Таврійський вісник освіти»,
збірника наукових праць «Педагогічний альманах», бюлетеня «Педагогічний
проспект»; оновлення матеріально-технічної бази. Постійне удосконалення всіх
напрямів роботи забезпечило отримання нового статусу − Комунальний вищий
навчальний заклад «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної
ради, який і нині під керівництвом Анатолія Миколайовича забезпечує
випереджальний характер післядипломної педагогічної освіти, здійснення
комплексних наукових досліджень і запровадження їх результатів в освітній простір
Херсонщини.
Діяльність Анатолія Миколайовича як науковця багатогранна: він є автором
навчальних посібників з грифом Міністерства освіти і науки України «Методика
формування у молодших школярів наукової картини світу», «Розвиток полікультурної
компетентності педагогів загальноосвітніх навчальних закладів», «Підготовка
вчителів до формування в учнів полікультурної картини світу». Загалом його науково-
методичний доробок складає понад 170 наукових, науково-методичних праць, з яких
2 монографії, 5 навчальних посібників, 6 навчально-методичних посібників, програмні
педагогічні продукти, методичні рекомендації, авторські програми для підготовки та
підвищення кваліфікації вчителів, наукові та науково-методичні статті.
Багатий науковий досвід Анатолія Миколайовича знаходить своє продовження
й у роботі з молодими науковцями. Результатом цієї праці став успішний захист
шести дисертаційних досліджень здобувачів та аспірантів з питань теорії і методики
професійної освіти, проблем виховання та історико-педагогічних досліджень.
Анатолій Миколайович багато років поспіль є членом редакційної колегії
збірника наукових праць «Педагогічний альманах», головним редактором науково-
методичного журналу «Таврійський вісник освіти» та бюлетеня КВНЗ «Херсонська
академія неперервної освіти» «Педагогічний проспект», що стали джерелом кращих
педагогічних ідей не тільки для педагогів Херсонщини, а й освітянської громади
України.
Визнанням наукового авторитету А. М. Зубка не лише в Україні, а й за її
межами є активна участь у спільних дослідженнях з провідними науковцями
Республіки Польща, реалізація міжнародних освітніх проектів, співпраця
з Британською Радою, Французьким Альянсом, Гете-Інститутом та іншими освітніми
установами. У 2009 році Анатолій Миколайович отримав диплом доктора філософії,
що дає йому право викладати в будь-якому вищому навчальному закладі Європи.
З 19 січня 2012 року присвоєно вчене звання професора.
За сумлінну працю та внесок у справу навчання і виховання нагороджений
Нагрудним Знаком до Почесної Грамоти Верховної Ради України. А. М. Зубко. –
учасник бойових дій в Афганістані, нагороджений медаллю «Ветерану-
інтернаціоналісту» та медаллю «Захиснику Вітчизни». У 2006 році присвоєно почесне
звання «Заслужений працівник освіти України», його високий професіоналізм
відзначено подяками Міністерства освіти і науки України, Національної академії
педагогічних наук України, Центрального інституту післядипломної педагогічної
освіти НАПН України та ін., відзнакою ДВНЗ «Університет менеджменту освіти».
Поряд із значними здобутками на професійній ниві Анатолій Миколайович
завжди є духовним стрижнем великої родини − дружини Тетяни Василівни, двох
доньок Людмили та Ірини. Особливе місце в житті Анатолія Миколайовича посідають
онуки Єгор та Катерина, які завжди є джерелом позитивних емоцій.
108