Page 119 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 119
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
Її кредо: найкраще хобі – це саме життя!
Після закінчення Херсонського державного педагогічного інституту працювала
викладачем німецької мови в Херсонському ліцеї при ХДПІ, більше 10 років учителем
німецької мови Херсонського обласного ліцею.
З квітня 2007 р. обіймає посаду завідувача науково-методичної лабораторії
іноземних мов, з серпня 2010 року працює доцентом кафедри теорії і методики
викладання гуманітарних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
Херсонської обласної ради. Практичну діяльність науково-методичної лабораторії
іноземних мов спрямовує на реалізацію концепцій гуманістичної педагогіки, сприяє
модернізації змісту та форм курсової підготовки вчителів іноземної мови,
використовуючи сучасні методи, інноваційні прийоми та технології.
Як доцент кафедри теорії і методики викладання навчальних дисциплін та як
методист Вострікова В. В. підвищує свій професійний рівень, беручи участь
у міжнародних, всеукраїнських, обласних конференціях, семінарах. Підтримує тісні
науково-методичні зв’язки з Гете-Інститутом в Україні, залучаючи представників
зарубіжних інституцій до проведення лекцій й практичних занять зі слухачами курсів
підвищення педагогічної кваліфікації. Вострікова В. В. щорічно бере участь у роботі,
що проходить под егідою закордонних інститутів (тренінги, семінари, «круглі
столи»), має близько 20 сертифікатів Гете-Інституту в Україні.
У липні 2012 року Вострікова В. В.стала стипендіатом Гете-Інституту і пройшла
4-тижневий фаховий курс в місті Гамбурзі з метою підвищення мовного рівня та
методики викладання німецької мови.
У серпні 2014 року Вікторія Володимирівна взяла участь у двотижневому
семінарі Гете-Інституту в Україні, який відбувся в Німеччині в місті Щвебіш-Галь.
Семінар був присвячений цікавим, актуальним темам: «Сучасні підходи до
викладання країнознавства на уроках німецької мови», «Планування уроку та
класний менеджмент», «Актуальні техніки модератора», «Динаміка роботи в групі та
мотивація».
Постійно займається самоосвітою й самовдосконаленням, зокрема відвідує
різні семінари, тренінги, бере активну участь у реалізації міжнародних,
всеукраїнських проектів і програм. Вострікова В. В. є учасником проекту Гете-
Інституту «Проект підготовки DAF мультиплікаторів України» за підтримки МОН
України. Робота проекту тривала протягом 2013-2015 років і становить
376 академічних годин, про що свідчить сертифікат мультиплікатора Гете-Інституту.
У межах подальшої роботи цього проекту Вострікова В. В. проводить щорічні
семінари для вчителів німецької мови, на яких опрацьовуються такі теми:
«Інноваційні технології в процесі вивчення другої іноземної мови», «Навчання
мовленню на уроках німецької мови», «Опрацювання нових лексичних одиниць на
уроках німецької мови», «Формування навичок аудіювання на уроках німецької
мови», «Засоби формування та розвитку навичок письма учнів навчального
закладу», «Європа – я хочу це знати», «Робота з актуальними відеоматеріалами
з Німеччини на уроках німецької мови», «Реалізація концепцій Нової української
школи».
Вострікова Вікторія Володимирівна захистила у 2009 році дисертацію на тему
«Педагогічні засади професійної орієнтації старшокласників у навчально-виховному
процесі профільного ліцею» (13.00.07 – Теорія та методика виховання).
Пріоритетними напрямами наукової роботи на сучасному етапі Вікторія
Володимирівна уважає дослідження теоретичних та практичних аспектів
удосконалення мовленнєвої компетенції вчителів іноземної мови в системі
післядипломної освіти, на що й спрямована тематика науково-методичних публікацій
117