Page 124 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 124
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
«відмінно» у 1952 – Зеленівську семирічну школу Херсонського району Херсонської
області. У 1952 році вступила до Херсонського педагогічного училища, яке закінчила
1956 року, одержавши диплом із відзнакою. Вищу освіту отримала на мовно-
літературному факультеті Херсонського державного педагогічного інституту імені
Н. К. Крупської, де навчалася протягом 1956-1960 років.
Є. П. Голобородько працює на посаді професора кафедри педагогіки
й менеджменту освіти Комунального вищого навчального закладу «Херсонська
академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради. Основні напрями наукової
діяльності: методика викладання російської мови як рідної, близькоспорідненої,
іноземної; паралельне викладання російської та інших мов; методика викладання
української мови (у початковій та основній школі); питання загальної педагогіки;
педагогіки вищої школи; проблеми післядипломної освіти.
Результатом педагогічної та науково-педагогічної роботи за цими напрямами
стала підготовка й перепідготовка тисяч учителів, сотні виступів і публікацій, наукове
керівництво аспірантами, докторантами й здобувачами, наукове консультування
вчителів, працівників народної освіти, студентів, учнів, шкіл різного типу, участь
у редакційних комітетах і колегіях науково-методичних видань, у тому числі й між-
народних, керівництво республіканським педагогічним експериментом, експеримен-
тами різних рівнів, науково-дослідною роботою тощо.
Євдокія Петрівна має свою наукову школу. Веде постійно діючий семінар для
аспірантів і докторантів «Творчий розвиток науково-професійної компетентності
вчених-педагогів». Підготувала 4-х докторів наук та 28 кандидатів педагогічних наук,
продовжує керувати науковими дослідженнями докторантів, аспірантів і здобувачів,
які працюють в Україні та в близькому й далекому зарубіжжі – у країнах СНД,
Західної Європи, Близького Сходу, Америки. Учні видатного педагога – учені, поети,
письменники, журналісти та інші фахівці – відіграють нині важливу роль
у поступальному розвитку суспільства. Серед вихованців Євдокії Петрівни
вирізняються її сини, яких вона виховувала разом з чоловіком – учителем, членом
Спілки письменників України, заслуженим журналістом України Юрієм
Костянтиновичем Голобородьком. Старший син – доктор філологічних наук,
професор Ярослав Юрійович Голобородько. Молодший – Костянтин Юрійович
Голобородько – доктор філологічних наук, професор, декан українського мовно-
літературного факультету імені Г. Ф. Квітки-Основ’яненка Харківського національного
педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, головний редактор журналу
«Вивчаємо українську мову і літературу».
У 90-х роках була членом спеціалізованої вченої ради із захисту кандидатських
дисертацій при Південноукраїнському державному педагогічному університеті імені
К. Д. Ушинського (м. Одеса), нині член спеціалізованої вченої ради із захисту
докторських та кандидатських дисертацій у Херсонському державному університеті.
Постійно співпрацює з учителями, керівниками шкіл та іншими працівниками освіти.
Систематично підтримує творчі зв’язки зі Станіславською школою I-III ступенів
ім. К.Й. Голобородька на Херсонщині (виступи перед учнями, батьками, участь разом
з колегами та представниками своєї наукової школи в різних виховних заходах тощо).
Член редакційних колегій журналів «Світова література», «Русская словес-
ность», «Таврійський вісник освіти»; збірників наукових праць «Педагогічні науки»,
«Педагогічний альманах», «Науковий вісник ХДМІ», «Викладання мов у вищих
навчальних закладах освіти на сучасному етапі», «Державне управління, педагогіка
і психологія», член Міжнародного редакційного комітету «Известий Международной
славянской академии образования имени Я. А. Коменского» тощо. Очолювала
редколегії журналів «Метода», «Розмаїття».
122