27 листопада 2014 року в Комунальному вищому навчальному закладі «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради відбулися обласні педагогічні читання «Г.Костюк – видатний психолог сучасності: ідеї, пошуки, перспективи», присвячені 115-й річниці з дня народження видатного українського психолога

Відкрив читання ректор академії – доктор філософії, професор Анатолій Миколайович Зубко. Привітавши учасників, Анатолій Миколайович наголосив на визначній ролі Григорія Костюка в розвитку не лише української, а й радянської і світової психології, значущості його наукового доробку й створення наукової школи, виховання цілої плеяди вчених – психологів і педагогів. Ректор також привітав з ювілеєм одного з учасників заходу, відомого не лише в Україні вченого, ентузіаста зміїнавтики – Олексія Павловича Звєріка, та побажав усім учасникам педагогічних читань плідної роботи.

Пленарне засідання розпочалося доповіддю доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри педагогіки і психології КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Василя Васильовича Кузьменка про життя й наукову діяльність Г.С.Костюка.

Виступ доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспон­дента НАПН України, професора кафедри педагогіки і психології КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Євдокії Петрівни Голобородько був присвячений психологічним основам розвитку педагогічної майстерності вчителів-словесників у системі післядипломної освіти.

Дуже цікавими були спогади Василя Васильовича і Євдокії Петрівни про особисте спілкування з Григорієм Силовичем, що дали учасникам читань можливість краще уявити, якою щирою, щедрою, інтелігентною і скромною людиною був Г.С.Костюк.

«Проблема створення соціально-каталітичних умов розвитку та просування обдарованої особистості» – такою була тема виступу Олександра Володимировича Губенка, кандидата психологічних наук, доцента, старшого наукового співробітника Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, головного редактора всеукраїнських жур­на­лів «Практична психологія та соціальна робота» і «Обдарована дитина». Аналіз взаємозв’язку наявності чи відсутності сприятливих умов розвитку й просування обдарованих людей та розвитку чи деградації суспільства; видів та причин дезадаптації креативної особистості, поданий у доповіді, не залишив слухачів байдужими, оскільки більшою чи меншою мірою стосувався кожного.

Метою виступу кандидата психологічних наук, голови міської дитячої громадської організації «Асоціація повітряних зміїв» Олексія Павловича Звєріка було розкриття психологічного механізму творчості. Доповідач проаналізував вплив на творчість психологічної інерції, представив методику виявлення інерції мислення та результати експериментального дослідження з теми.

Використання ідей Г.С.Костюка у формуванні педагогічної майстерності сучасного вчителя висвітлила Лідія Іванівна Слободенюк – кандидат психологічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи, доцент кафедри педагогіки і психології КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».

Роль Григорія Силовича Костюка в дослідженні історії української науки і культури, російсько-українських зв’язків та взаємовпливів у розвитку психології, педагогіки, культури, освіти України і Росії – тема доповіді Воскової Ірини Вікторівни, кандидата педагогічних наук, викладача кафедри педагогіки і психології КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».

Яскравим завершенням пленарного засідання став виступ Галини Михайлівни Сагач, доктора педагогічних наук, доктора теології, професора-ритора, професора кафедри теорії і методики виховної роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Галина Михайлівна звернула увагу присутніх на духовну спорідненість Григорія Костюка з видатними постатями української культури, зокрема Григорієм Сковородою й Іваном Франком, внесок яких у розвиток психологічної думки так вдумливо він вивчав. Наголосивши на тому, що людей безталанних немає, на значущості духовного світу й духовного зростання особистості, Г.М.Сагач окреслила актуальні проблеми педагогіки і психології, що вимагають спільних зусиль науковців і практиків – фахівців цих галузей.

Подальша робота відбувалась у двох секціях. Учасниками педагогічних читань стали науково-педагогічні працівники академії, аспіранти й здобувачі, слухачі курсів підвищення кваліфікації, бібліотекарі і вчителі навчальних закладів області, фахівці Херсонської обласної психолого-медико-педагогічної консультації.

Серед учасників – 5 докторів та 32 кандидати наук, це науковці не лише з м. Херсона, а й з міст Дніпропетровська, Києва, Кіровограда, Миколаєва, Тернополя, Чернігова, а також з Криму.

20141127_113829

20141127_115101

20141127_12410620141127_130004

IMG_2796

Категорія: Новини