07 жовтня 2019 року на базі Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради відбувся міжнародний семінар «Інклюзія як засіб розвитку школи». Захід проведено в межах проекту «На шляху до інклюзії» Асоціацією з міжнародних питань (АМО) за підтримки програми TRANS Міністерства закордонних справ Чехії. У 2019 році АМО розпочала дворічний проект «На шляху до інклюзії», який буде здійснюватися в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях. Партнерами проекту є Університет Томаша Гарика Масарика, Одеська академія неперервної освіти, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Херсонська академія неперервної освіти.
У семінарі взяли участь 60 працівників закладів освіти Херсонської області, інклюзивно-ресурсних центрів, закладів позашкільної освіти та методичних установ.
Доповідачі розкрили такі теми:
- «Освіта осіб з особливими освітніми потребами в Україні. Формування та реалізація державної політики щодо створення інклюзивного освітнього середовища» (Юлія Дмитрієва-Заруденко, головний спеціаліст відділу інклюзивної та спеціальної освіти головного управління інклюзивної, спеціальної та позашкільної освіти директорату інклюзивної та позашкільної освіти Міністерства освіти і науки України);
- «Як працюють з іншістю у чеській школі – зразки програм та підходів» (Ленка Ґулова, керівник кафедри соціальної педагогіки педагогічного факультету Університету Томаша Ґарика Масарикa; Мартіна Куровскі, заступник керівника кафедри соціальної педагогіки педагогічного факультету Університету Томаша Ґарика Масарика);
- «Приклади позитивного досвіду: нові ролі та професії у школі, клімат класу та школи, інше навчання педагогічних працівників» Ленка Ґулова, керівник кафедри соціальної педагогіки педагогічного факультету Університету Томаша Ґарика Масарикa; Мартіна Куровскі, заступник керівника кафедри соціальної педагогіки педагогічного факультету Університету Томаша Ґарика Масарика);
- «Розроблення індивідуальної програми розвитку дитини» (Інна Горбенко, доцент кафедри менеджменту освіти і практичної психології Переяславо-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди).