Page 71 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 71

функції (пам’ять, увага, мислення, емоційно-вольова сфера) відстають від
усталених психологічних норм даного віку. Якщо по закінченні молодшого
шкільного віку залишаються ознаки недорозвитку психічних функцій, то
йдеться про конституціональний інфантилізм чи інтелектуальні порушення.
Загальні рекомендації щодо розвитку когнітивної сфери:
Навчальні завдання спрямованні на розвиток всіх видів сприймання, особливо
зорового та слухового, на базі яких розвиваються вищі психічні функції;

      - під час навчання необхідно розвивати працездатність, уміння
зосереджувати увагу та цілеспрямовано працювати: ставити перед собою мету,
усвідомлювати способи її досягнення, адекватно оцінювати результати;
доцільно розвивати навчальну мотивацію, бажання вчитися, віру дитини у
власні можливості;

      - розвивати пізнавальну діяльність. Спеціально вчити розрізняти та
називати колір, форму, розмір предметів, їх розташування у просторі,
застосовувати ці знання практично; виділяти та пояснювати просторові
відношення між предметами, використовувати це у практичній діяльності;

      -формувати вміння орієнтуватися в сторонах предметів, які знаходяться
перед дитиною – визначати орієнтири на аркуші паперу, в альбомі; вміти
знаходити верх і низ, правий і лівий бік тощо. Розуміння просторових
відношень впливає і на мовленнєвий розвиток дитини;

      - формувати вміння працювати за інструкцією, послідовно виконувати
завдання. Таку роботу можна проводити під час конструювання, малювання,
ліпленням. Виготовлення навіть простих фігурок з пластиліну чи глини
потребує узгоджених рухів і актів сприймання, аналізу зразка за різними
ознаками та відтворення цих ознак у виробі. Крім того, робота з пластичним
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76