Page 57 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 57

навчання візьміть до уваги її інтереси та захоплення - машини, динозаври,
котики тощо).

       Засоби також добираємо відповідно до виконання конкретного
завдання або проведення певного виду стимуляції.

       Найважливіші вказівки при добиранні предметів дає сам учень:
важливі його реакції, настрої під час ознайомлення з новою річчю,
можливість бути виконавцем, зацікавлення наслідками користування
предметом.

       В процесі роботи з дитиною педагоги та батьки мають консультуватися
з іншими спеціалістами: фізіотерапевтом, логопедом, психологом, іншими
педагогами, які вже мають досвід у навчанні учнів з комплексними
порушеннями.

       Заняття, незалежно від того де вони відбуваються, повинні мати сталий
розпорядок дня та графік. Структуризація є одним з найголовніших завдань в
роботі з дітьми, які мають комплексні порушення.

       Будь-яке завдання повинно викликати позитивні емоції та бажання
його виконувати. Варто обов’язково включати в роботу коригування
порушень у розвитку емоційно-особистісної сфери (релаксаційні вправи для
міміки обличчя, драматизації, читання за ролями).

       Якщо дитина має порушення слуху, можна використовувати різні
програми, які допомагають перекладати інформацію для тих учнів, які
використовують мову жестів; завдання, які включають перегляд
фільмів/відео із субтитрами; програми, які можуть містити інструкції для
батьків. Матеріал для занять має бути в більшій мірі наочним.

       Якщо дитина має порушення зору, то необхідно підбирати матеріал,
який спрямований на сприйняття іншими органами чуття. Велике значення в
навчанні незрячої дитини, компенсації сліпоти має мова, і не тільки її
комунікативна функція, а й зміст мови, тобто за допомогою мови дитина
отримує найбільше основної інформації про оточуючий світ під час
спілкування в активній, предметній, ігровій та начальній діяльності.

       Під час роботи із дітьми, які мають інтелектуальні порушення,
необхідно враховувати такі фактори, як: пошук завдань, які б максимально
стимулювали активність дитини, давати завдання з опорою на зразки,
проводити чіткий і доступний інструктаж, працювати, враховуючи труднощі
запам’ятовування і порушення працездатності в процесі виконання
практичних завдань, додатково пояснювати навчальний матеріал, давати
можливість виконувати завдання у повільнішому темпі, зменшувати їхню
кількість, надавати додаткові запитання з метою глибшого розкриття змісту
завдання, наводити вже відомі їм приклади та аналогії; враховуючи труднощі
орієнтування в завданні, використовувати поетапну інструкцію і поетапне
узагальнення, поділяти завдання на складові, формувати вміння планувати
свою діяльність у процесі його вирішення. Подавайте зміст навчального
матеріалу невеликими частинами, використовуючи мультисенсорний підхід
(слуховий, візуальний, маніпуляційний). Якомога більше повторюйте та
закріплюйте вивчене.
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62