Page 53 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 53
У період карантину батьки та педагогічні працівники можуть
звернутися за допомогою до найближчого інклюзивно-ресурсного центру
(контакти центрів, як правило, оприлюднені у доступний спосіб –
контактні телефони, електронні пошти, посилання на сайт ІРЦ ,
оголошення, розміщені при вході в приміщення ІРЦ, на сайтах відділу
освіти та ІРЦ , повідомлення в ЗМІ тощо):
1. Фахівці центру працюють з дітьми та батьками згідно встановлених графіків
роботи. Батьки можуть звертатись до фахівців в робочий час для отримання
порад та рекомендацій.
2. Фахівці центру проводять дистанційні заняття та консультації за допомогою
електронних технічних засобів (у відеорежимі за допомогою Viber, Skype,
Zoom, а також в телефонному режимі, з допомогою електронної пошти
тощо), зручних для отримувачів послуг.
3. Фахівці ІРЦ за потреби надають консультації педагогічним працівникам, які
працюють дистанційно з дітьми з ООП.
Методичні рекомендації щодо роботи з дітьми зі складними
комплексними порушеннями розвитку в період карантину
При розгляді проблеми комплексних психофізичних порушень
важливим є врахування факту унікальності та своєрідності розвитку таких
дітей, необхідність уваги до великої кількості проблем медичного,
психологічного, освітнього і, як наслідок, соціального характеру, що
виникають в процесі їх навчання і соціальної реабілітації.
До складних порушень дитячого розвитку відносять поєднання двох чи
більше психофізіологічних порушень (зору, слуху, інтелектуального
розвитку тощо) в однієї дитини.
Залежно від структури порушень, діти з комплексними порушеннями
поділяються на три основні групи.
До першої групи входять діти з двома вираженими психофізичними
порушеннями, кожне з яких може викликати аномалію розвитку: сліпоглухі
діти, глухі діти з порушеним когнітивним розвитком, слабочуючі з
затримкою психічного розвитку.
До другої – ті діти, які мають одне суттєве психофізичне порушення
(провідне) і супутнє інше порушення, виражене в слабкій мірі, але помітно
ускладнююче хід розвитку (діти з інтелектуальними порушеннями та з
невеликим зниженням слуху). В таких випадках говорять про ускладнене
порушення.
До третьої групи входять діти з так званими множинними
порушеннями, коли є три і більше порушень (первинних), виражених в різній