Page 53 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 53

У період карантину батьки та педагогічні працівники можуть
   звернутися за допомогою до найближчого інклюзивно-ресурсного центру
   (контакти центрів, як правило, оприлюднені у доступний спосіб –
   контактні телефони, електронні пошти, посилання на сайт ІРЦ ,
   оголошення, розміщені при вході в приміщення ІРЦ, на сайтах відділу
   освіти та ІРЦ , повідомлення в ЗМІ тощо):

1. Фахівці центру працюють з дітьми та батьками згідно встановлених графіків
   роботи. Батьки можуть звертатись до фахівців в робочий час для отримання
   порад та рекомендацій.

2. Фахівці центру проводять дистанційні заняття та консультації за допомогою
   електронних технічних засобів (у відеорежимі за допомогою Viber, Skype,
   Zoom, а також в телефонному режимі, з допомогою електронної пошти
   тощо), зручних для отримувачів послуг.

3. Фахівці ІРЦ за потреби надають консультації педагогічним працівникам, які
   працюють дистанційно з дітьми з ООП.

             Методичні рекомендації щодо роботи з дітьми зі складними
             комплексними порушеннями розвитку в період карантину

           При розгляді проблеми комплексних психофізичних порушень
   важливим є врахування факту унікальності та своєрідності розвитку таких
   дітей, необхідність уваги до великої кількості проблем медичного,
   психологічного, освітнього і, як наслідок, соціального характеру, що
   виникають в процесі їх навчання і соціальної реабілітації.

           До складних порушень дитячого розвитку відносять поєднання двох чи
   більше психофізіологічних порушень (зору, слуху, інтелектуального
   розвитку тощо) в однієї дитини.

           Залежно від структури порушень, діти з комплексними порушеннями
   поділяються на три основні групи.

           До першої групи входять діти з двома вираженими психофізичними
   порушеннями, кожне з яких може викликати аномалію розвитку: сліпоглухі
   діти, глухі діти з порушеним когнітивним розвитком, слабочуючі з
   затримкою психічного розвитку.

           До другої – ті діти, які мають одне суттєве психофізичне порушення
   (провідне) і супутнє інше порушення, виражене в слабкій мірі, але помітно
   ускладнююче хід розвитку (діти з інтелектуальними порушеннями та з
   невеликим зниженням слуху). В таких випадках говорять про ускладнене
   порушення.

           До третьої групи входять діти з так званими множинними
   порушеннями, коли є три і більше порушень (первинних), виражених в різній
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58