Page 50 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 50
Рекомендації для вчителів інклюзивних класів, спеціальних педагогів та
тих, кому важливо організувати робочий процес і дистанційне навчання
для учнів з особливими освітніми потребами.
Навчання через карантин не має перериватися. Більшість шкіл перейшли на
зручний для них формат в онлайні. Не має перериватися навчальний процес і
для дітей та підлітків з інвалідністю та комплексними порушеннями
розвитку.
Ділимося порадами щодо обладнання робочого місця для підлітка з
інвалідністю та рекомендаціями для вчителів, які будуть проводити для них
дистанційні заняття від Наталя Гладких, психологині та керівниці
інклюзивних проєктів “Бачити серцем”
Робоче місце підлітка:
- стіл правильної висоти: і щоб крісло колісне помістилося, і щоб видно
було підлітка;
- монітор навпроти очей, враховуючи зорові можливості (на підлозі, якщо
підліток лежить на животі; на столі або на підставці, якщо в підлітка
положення напівсидячи);
- пояснити, що заняття відбувається в кімнаті, а він чує знайомі голоси, які
лунають з мікрофона комп’ютера
- пояснити, чому на занятті присутні батьки і чому потрібно працювати
разом;
- показати на відео всіх людей або для незрячих підлітків пояснити, що звук
знайомих голосів - це вже початок уроку, а ще їх можна бачити на моніторі;
Успішного учня виховує успішний вчитель! Позитивні результати будуть
обов'язково, потрібно вірити та експериментувати.
Отже, поради для вчителів:
- Ми всі боїмося. Але треба рухатись і просто робити.
Ми всі працювали із задоволенням, в своєму темпі, а головне - хотіли бачити
один одного і раділи цьому! Радість передавалася через екран, а усміхнені
обличчя і уважні погляди і були результатом нашої спільної роботи.
- Спробувати, проаналізувати та адаптувати заняття.
Якщо вирішили зробити певні вправи, то робіть, не потрібно їх спрощувати.
Провели вправи і сіли за аналіз (якщо на вашому занятті буде інший вчитель,
який може дати вам зворотній зв’язок - це буде ідеально). Змінюйте заняття і