Page 55 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 55

Слід пам’ятати, що знання краще засвоюються в ігровій формі. Всі
   уміння та навички закріплюються за принципом «від простого до складного»
   (якщо дитина вільно виконує завдання, або навичка вже сформована і
   доведена до автоматизму, тоді ускладнюємо завдання або формуємо нову
   навичку).

           Якщо дитина постійно користується підказками (фізична - рука в руці,
   жестова, словесна), то можна поступово зменшувати кількість їх
   використання і надавати дитині більше самостійності в діях. Допомагати
   дитині, але не виконувати завдання замість неї.

           У взаєминах з дитиною не варто допускати «вседозволеності», інакше
   дитина буде маніпулювати. Чітко визначати і обговорювати з дитиною, що
   можна, а що не можна робити. Не бійтеся в чомусь відмовити дитині, якщо
   вважаєте її вимоги надмірними.

           У повсякденному спілкуванні з дитиною варто уникати різких
   заперечень, тому що такі діти часто є імпульсивними і відразу ж відреагують
   на заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба
   говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору.

           Для дітей з особливими освітніми потребами час коригується за
   індивідуальними можливостями. Важливо не перевантажувати дитину.

           Більше звертайте увагу на сильні сторони дитини – це допоможе
   сформувати рівновагу зі щойно виявленими проблемами. Здібності є в усіх
   дітей, їх потрібно лише виявити і розвивати. Будьте готові допомагати
   дитині, однак, за найменшої можливості, посилюйте її незалежність.

           Підбадьорюйте та заохочуйте дитину, щоб виховати у неї
   самовпевненість. Хваліть завжди за конкретну дію.

           Поради, як заохочувати дитину до впевненості та самостійності:

• наголошуйте на позитивному: визначайте, підтримуйте та формуйте сильні
   сторони своєї дитини. Створюйте ситуації, де ці сильні сторони можуть
   якнайкраще проявлятися. Визнання та похвала утворюють міцне підґрунтя
   для навчання нових і незнайомих навичок чи виконання завдань. Уникайте
   порівнянь дитини з іншими дітьми, оскільки це нівелює унікальність кожної
   особи;

• надавайте вашій дитині можливості навчитися нового – займатися спортом
   чи рукоділлям. Дітям потрібно відчувати, що вони щось вміють або знають,
   як робити;

• створюйте для своєї дитини ситуації, в яких вона відчуватиме задоволення
   від допомоги іншим;

• допомагайте вашій дитині висловлювати власні думки, ідеї, погляди,
   почуття. Для зразка - висловлюйте перед нею свої думки вголос;
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60