Page 55 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 55
Слід пам’ятати, що знання краще засвоюються в ігровій формі. Всі
уміння та навички закріплюються за принципом «від простого до складного»
(якщо дитина вільно виконує завдання, або навичка вже сформована і
доведена до автоматизму, тоді ускладнюємо завдання або формуємо нову
навичку).
Якщо дитина постійно користується підказками (фізична - рука в руці,
жестова, словесна), то можна поступово зменшувати кількість їх
використання і надавати дитині більше самостійності в діях. Допомагати
дитині, але не виконувати завдання замість неї.
У взаєминах з дитиною не варто допускати «вседозволеності», інакше
дитина буде маніпулювати. Чітко визначати і обговорювати з дитиною, що
можна, а що не можна робити. Не бійтеся в чомусь відмовити дитині, якщо
вважаєте її вимоги надмірними.
У повсякденному спілкуванні з дитиною варто уникати різких
заперечень, тому що такі діти часто є імпульсивними і відразу ж відреагують
на заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба
говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору.
Для дітей з особливими освітніми потребами час коригується за
індивідуальними можливостями. Важливо не перевантажувати дитину.
Більше звертайте увагу на сильні сторони дитини – це допоможе
сформувати рівновагу зі щойно виявленими проблемами. Здібності є в усіх
дітей, їх потрібно лише виявити і розвивати. Будьте готові допомагати
дитині, однак, за найменшої можливості, посилюйте її незалежність.
Підбадьорюйте та заохочуйте дитину, щоб виховати у неї
самовпевненість. Хваліть завжди за конкретну дію.
Поради, як заохочувати дитину до впевненості та самостійності:
• наголошуйте на позитивному: визначайте, підтримуйте та формуйте сильні
сторони своєї дитини. Створюйте ситуації, де ці сильні сторони можуть
якнайкраще проявлятися. Визнання та похвала утворюють міцне підґрунтя
для навчання нових і незнайомих навичок чи виконання завдань. Уникайте
порівнянь дитини з іншими дітьми, оскільки це нівелює унікальність кожної
особи;
• надавайте вашій дитині можливості навчитися нового – займатися спортом
чи рукоділлям. Дітям потрібно відчувати, що вони щось вміють або знають,
як робити;
• створюйте для своєї дитини ситуації, в яких вона відчуватиме задоволення
від допомоги іншим;
• допомагайте вашій дитині висловлювати власні думки, ідеї, погляди,
почуття. Для зразка - висловлюйте перед нею свої думки вголос;