Page 56 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 56

• слухайте свою дитину. Додавайте кілька слів, щоб підбадьорити, заохотити
   до спілкування. Коли навички активного слухання моделюються вдома,
   дитина, ймовірно, повторюватиме їх під час свого спілкування з іншими;

• заохочуйте дитину ставити запитання;

• завжди уважно слухайте свою дитину.

     Рекомендації педагогам які працюють з дітьми з особливими освітніми
                                 потребами у період карантину

           Заняття потрібно планувати в тісній взаємодії з асистентом вчителя та
   батьками.

           Асистент вчителя приймає активну участь у підготовці до уроку
   (виготовлення презентації, дидактичних ігор в PowerPoint, підбір текстів для
   аудіовикладання, картинок та схем для унаочнення матеріалу).

           Провідною концепцією в системі педагогічної реабілітації дітей з
   комплексними порушеннями є модель «крок за кроком», яка полягає в
   можливості навчанню дитини певним навичкам саме в тому віці й саме в
   тому об’ємі.

           Варто створити для роботи спокійну атмосферу, налагодити
   доброзичливий, партнерський контакт і роботу починати завжди з усмішки.

           Пам’ятайте, що час, протягом якого дитина може концентрувати увагу
   – 5-7 хвилин, в кращому випадку – до 15 хвилин.

           Вчитель повинен володіти загальними знаннями про психофізіологічні
   особливості розвитку конкретної дитини і навчати дитину насамперед тих
   навичок, які насправді потрібні його учням у повсякденному житті.

           Насамперед потрібно усвідомити, що саме дитина вже може, тобто як
   вона спілкується, як рухається, як пізнає світ, що знає про нього і як ці
   знання використовує, як проводить свій вільний час, що найбільше любить
   робити.

           Слід пам’ятати, що, коли маєш справу з дітьми з комплексними
   порушеннями в розвитку, неможливо однозначно окреслити послідовність
   здобуття ними окремих умінь. Так, жодна з існуючих шкал розвитку не є
   достатньо вдала, оскільки розвиток таких дітей в окремих сферах не є
   гармонійним і не відбувається за стандартним зразком.

           Дидактичні засоби повинні бути безпечними і естетичними. Вони
   повинні добиратися відповідно до віку, щоб не інфантилізувати учнів і бути
   суттєвим елементом формування їх особистості, надавати їм оптимальну
   кількість різноманітних сенсорних збудників, давати можливість
   самостійного застосування і здобування досвіду.

           Підібрані матеріали мають наближати світ, у якому живе дитина.
   Добре, якщо це будуть предмети щоденного вжитку, вони повинні бути
   дібраними старанно й індивідуально, з урахуванням того, чому учень надає
   перевагу (при підготовці завдання для дитини під час дистанційного
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61