Page 56 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 56
• слухайте свою дитину. Додавайте кілька слів, щоб підбадьорити, заохотити
до спілкування. Коли навички активного слухання моделюються вдома,
дитина, ймовірно, повторюватиме їх під час свого спілкування з іншими;
• заохочуйте дитину ставити запитання;
• завжди уважно слухайте свою дитину.
Рекомендації педагогам які працюють з дітьми з особливими освітніми
потребами у період карантину
Заняття потрібно планувати в тісній взаємодії з асистентом вчителя та
батьками.
Асистент вчителя приймає активну участь у підготовці до уроку
(виготовлення презентації, дидактичних ігор в PowerPoint, підбір текстів для
аудіовикладання, картинок та схем для унаочнення матеріалу).
Провідною концепцією в системі педагогічної реабілітації дітей з
комплексними порушеннями є модель «крок за кроком», яка полягає в
можливості навчанню дитини певним навичкам саме в тому віці й саме в
тому об’ємі.
Варто створити для роботи спокійну атмосферу, налагодити
доброзичливий, партнерський контакт і роботу починати завжди з усмішки.
Пам’ятайте, що час, протягом якого дитина може концентрувати увагу
– 5-7 хвилин, в кращому випадку – до 15 хвилин.
Вчитель повинен володіти загальними знаннями про психофізіологічні
особливості розвитку конкретної дитини і навчати дитину насамперед тих
навичок, які насправді потрібні його учням у повсякденному житті.
Насамперед потрібно усвідомити, що саме дитина вже може, тобто як
вона спілкується, як рухається, як пізнає світ, що знає про нього і як ці
знання використовує, як проводить свій вільний час, що найбільше любить
робити.
Слід пам’ятати, що, коли маєш справу з дітьми з комплексними
порушеннями в розвитку, неможливо однозначно окреслити послідовність
здобуття ними окремих умінь. Так, жодна з існуючих шкал розвитку не є
достатньо вдала, оскільки розвиток таких дітей в окремих сферах не є
гармонійним і не відбувається за стандартним зразком.
Дидактичні засоби повинні бути безпечними і естетичними. Вони
повинні добиратися відповідно до віку, щоб не інфантилізувати учнів і бути
суттєвим елементом формування їх особистості, надавати їм оптимальну
кількість різноманітних сенсорних збудників, давати можливість
самостійного застосування і здобування досвіду.
Підібрані матеріали мають наближати світ, у якому живе дитина.
Добре, якщо це будуть предмети щоденного вжитку, вони повинні бути
дібраними старанно й індивідуально, з урахуванням того, чому учень надає
перевагу (при підготовці завдання для дитини під час дистанційного