Page 114 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 114

ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ НАВИЧОК
УЧНІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО
НАВЧАННЯ ТА КОМУНІКАЦІЯ З БАТЬКАМИ

Як зазначалось вище (див. “Методологія дистанційного
навчання”), рівень готовності до самостійної роботи в учнів
початкових класів нижчий, ніж в учнів основної та старшої
школи. Організовувати роботу найменших учнів мають до-
рослі, але саме організовувати, а не виконувати завдання
за дитину. Тому первинна комунікація вчителя/вчительки
початкових класів з батьками з організаційних питань має
бути довшою і тривалішою, з поступовою передачею відпо-
відальності дітям за процес навчання.

Чимало вчителів недооцінюють значення встановлення
взаємин з батьками своїх учнів. Батьки можуть стати най-
кращими друзями для вчителя/вчительки, і вони ж можуть
бути опонентом. За чотири роки навчання в початковій
школі вчителю/вчительці варто встановити міцні стосунки з
батьками учнів, яких він/вона навчає.

Найкращий спосіб уникнути непорозумінь з батьками — чіт-
кі правила спілкування, які варто запропонувати з самого
початку навчання. Чим більше інформації отримуватимуть
батьки, тим більше вони відчуватимуть себе частиною
команди. Якщо батьки розумітимуть, що і навіщо робить
учитель/ка, вони довірятимуть йому/їй і процес навчання
відбуватиметься комфортніше для всіх сторін. Ефективне
спілкування батьків і вчителів завжди має починатися з по-
зитиву та довіри, це має вирішальне значення. Якщо батьки
отримуватимуть інформацію від учителя/учительки, ймовір-
ність того, що щось неправильно трактується в процесі нав-
чання, знижується.

Обов’язково спілкуйтеся часто! Поширена помилка вчите-
лів і початкових класів, і основної та старшої школи — це
недостатня комунікація або звернення лише тоді, коли ви-
никають проблеми.

                                                                                                                               41
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119