Page 67 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 67
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
Традиційно викладачі кафедри проводять авторські навчально-методичні
семінари для учителів закладів загальної середньої освіти Херсонщини:
«Технології компетентнісного навчання в природничих науках в закладах
загальної середньої освіти» (Юзбашева Г. С. кандидат педагогічних наук, доцент).
«Методичні особливості створення та функціонування онлайн школи»
(Самойленко О. М., доктор педагогічних наук, доцент).
«Методологія натуралістичних екскурсій на базі природно-заповідного
фонду Херсонщини. Екологічні стежини» (Литвиненко О. І. кандидат біологічних наук,
доцент).
Дослідно-експериментальна діяльність є невід’ємною частиною наукової роботи
кафедри. Кожний експериментальний майданчик поєднує в собі теоретичну
й експериментальну складову дослідження, які супроводжують науково-педагогічні
працівники.
«Наступність у формуванні екологічної свідомості учнів сільської школи
на основі місцевого природно-заповідного фонду» (Олександрівська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів Білозерської районної ради);
«Створення єдиного інформаційного простору навчального закладу
засобами хмарних технологій» (Голопристанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням предметів філологічного та природничо-математичного
циклів Голопристанської міської ради);
«Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності
в освітній процес закладів середньої освіти»;
«Дидактичні засади профільного навчання природничого напрямку
у загальноосвітньому закладі сільської місцевості» (Станіславська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів імені К. Й. Голобородько Білозерської районної ради).
Здійснення синергетичного підходу з іншими державними науковими установами,
громадськими організаціями встановило, що реалізація основних орієнтирів
відбувається в межах Концепції «Нова українська школа». Головним принципом стає
особистісно орієнтоване навчання, у центрі якого – дитина, тому науково-
методичним вектором діяльності кафедри залишається особистість з її внутрішнім
розвитком, інтелектуальними можливостями, індивідуальними здібностями.
Реформування післядипломної освіти полягає, насамперед, в оновленні методик
навчання, осучасненні форм і методів, що використовує учитель у формальній та
неформальній освіті. Повноцінна реалізація цього підходу передбачає активну
взаємодію між учителем й викладачем кафедри, широке застосування
компетентнісного підходу, заснованому на особистісно орієнтованому навчанні.
Протягом трьох років (2016-2019 рр.) професорсько-викладацький склад кафедри
підготував понад 300 праць (монографії, посібники, методичні рекомендації, збірки,
матеріали конференцій, статті, довідники, зошити для практичних робіт, для
тематичного контролю тощо), які стали потужним навчально-методичним
забезпеченням освітнього процесу в післядипломній та середній освіті для вчителів.
Перспективи розвитку кафедри теорії й методики викладання навчальних
дисциплін спрямовано на: покращення навчально-методичного забезпечення;
застосування в навчанні змішаної (очно-дистанційне) та переверненої форм (від
слухача до викладача).
65