Page 67 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 67

ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ

     Традиційно викладачі кафедри проводять авторські навчально-методичні
семінари для учителів закладів загальної середньої освіти Херсонщини:

         «Технології компетентнісного навчання в природничих науках в закладах
загальної середньої освіти» (Юзбашева Г. С. кандидат педагогічних наук, доцент).

         «Методичні особливості створення та функціонування онлайн школи»
(Самойленко О. М., доктор педагогічних наук, доцент).

         «Методологія натуралістичних екскурсій на базі природно-заповідного
фонду Херсонщини. Екологічні стежини» (Литвиненко О. І. кандидат біологічних наук,
доцент).

     Дослідно-експериментальна діяльність є невід’ємною частиною наукової роботи
кафедри. Кожний експериментальний майданчик поєднує в собі теоретичну
й експериментальну складову дослідження, які супроводжують науково-педагогічні
працівники.

         «Наступність у формуванні екологічної свідомості учнів сільської школи
на основі місцевого природно-заповідного фонду» (Олександрівська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів Білозерської районної ради);

         «Створення єдиного інформаційного простору навчального закладу
засобами хмарних технологій» (Голопристанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням предметів філологічного та природничо-математичного
циклів Голопристанської міської ради);

         «Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності
в освітній процес закладів середньої освіти»;

         «Дидактичні засади профільного навчання природничого напрямку
у загальноосвітньому закладі сільської місцевості» (Станіславська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів імені К. Й. Голобородько Білозерської районної ради).

   Здійснення синергетичного підходу з іншими державними науковими установами,
громадськими організаціями встановило, що реалізація основних орієнтирів
відбувається в межах Концепції «Нова українська школа». Головним принципом стає
особистісно орієнтоване навчання, у центрі якого – дитина, тому науково-
методичним вектором діяльності кафедри залишається особистість з її внутрішнім
розвитком, інтелектуальними можливостями, індивідуальними здібностями.

   Реформування післядипломної освіти полягає, насамперед, в оновленні методик
навчання, осучасненні форм і методів, що використовує учитель у формальній та
неформальній освіті. Повноцінна реалізація цього підходу передбачає активну
взаємодію між учителем й викладачем кафедри, широке застосування
компетентнісного підходу, заснованому на особистісно орієнтованому навчанні.

   Протягом трьох років (2016-2019 рр.) професорсько-викладацький склад кафедри
підготував понад 300 праць (монографії, посібники, методичні рекомендації, збірки,
матеріали конференцій, статті, довідники, зошити для практичних робіт, для
тематичного контролю тощо), які стали потужним навчально-методичним
забезпеченням освітнього процесу в післядипломній та середній освіті для вчителів.

        Перспективи розвитку кафедри теорії й методики викладання навчальних
дисциплін спрямовано на: покращення навчально-методичного забезпечення;
застосування в навчанні змішаної (очно-дистанційне) та переверненої форм (від
слухача до викладача).

                                                                                                                                                             65
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72