Page 62 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 62
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Леонідівна Мороз; з 1998 по 2004 роки – Раїса Никифорівна Воробйова. У 2004 році
кабінет було реорганізовано в науково-методичну лабораторію перспективного
педагогічного досвіду, яку до 2008 року очолювала відмінник освіти України Раїса
Никифорівна Воробйова. У 2008 році завідувачем лабораторії працювала Тетяна
Станіславівна Вольська. З 2009 року по 2016 рік лабораторію очолювала Олена
Василівна Неннова. У грудні 2016 року завідувачем навчально-методичної
лабораторії призначена Ірина Миколаївна Колєснік.
Діяльність навчально-методичної лабораторії спрямована на реалізацію
основних положень Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,
«Про обласну школу передового педагогічного досвіду», «Про бібліотеки
і бібліотечну справу»; «Про культуру»; Національної стратегії розвитку освіти
в Україні на 2012-2021 рр., Національної програми патріотичного виховання
громадян у частині методичної роботи з педагогічними кадрами.
Лабораторія працює над такими питаннями:
– вивчення, узагальнення та поширення педагогічного досвіду вчителів
області;
– здійснення організаційного супроводу ІІ туру Всеукраїнського конкурсу
«Шкільна бібліотека»;
– організація та забезпечення методичної підготовки шкільних бібліотекарів
через курси підвищення кваліфікації та науково-практичні семінари;
– надання консультативної методичної допомоги педагогічним працівникам та
шкільним бібліотекарям.
Основним напрямом роботи лабораторії є узагальнення та поширення пер-
спективного педагогічного досвіду кращих учителів Херсонщини. Із цією метою
лабораторією розроблено Положення про вивчення, узагальнення, поширення
перспективного педагогічного досвіду загальноосвітніх навчальних закладів, а також
методичні рекомендації з цього питання.
Починаючи з 2004 року, лабораторією видається «Анотований каталог
обласної картотеки перспективного педагогічного досвіду», у якому представлені
опорні (базові) школи, досвід кращих педагогів Херсонщини.
Раз на три роки лабораторія бере активну участь в організації та проведенні
ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека».
Навчально-методична лабораторія перспективного педагогічного досвіду здій-
снює підготовку шкільних бібліотекарів на курсах підвищення кваліфікації згідно
з навчально-тематичними планами через лекції, практичні заняття, семінари,
педагогічну практику, конференції з обміну досвідом роботи. Під час курсів шкільні
бібліотекарі мають можливість ознайомитися з різними автоматизованими
бібліотечно-інформаційними системами, здобути навички пошуку різноманітної
інформації в мережі Інтернет, познайомитися з досвідом колег, які упроваджують
новітні форми роботи. Лабораторія плідно співпрацює з КЗ «Херсонська обласна
бібліотека для дітей ім. Дніпрової Чайки», Херсонською обласною бібліотекою для
юнацтва імені Б. Лавреньова, на базі яких проводяться практичні заняття, лекції,
семінари.
Важливу роль в освітньому процесі шкільних бібліотекарів відіграють обласні
науково-практичні семінари, до проведення яких залучаються науковці Комунального
вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської
обласної ради та найкращі бібліотекарі закладів загальної освіти області.
60