Page 63 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 63
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
КАФЕДРА ТЕОРІЇ Й МЕТОДИКИ
ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
Кафедра теорії й методики викладання навчальних дисциплін була створена
2017 року (протокол засідання вченої ради № 5 від 21.08.2017 р.; наказ № 75 від
23.08.2017 р.) шляхом з’єднання двох кафедр: кафедри теорії й методики
викладання природничо-математичних та технологічних дисциплін з кафедрою теорії
й методики викладання гуманітарних та суспільствознавчих дисциплін з метою
об’єднання навчальних дисциплін для вирішення науково-методичних питань
цілісного характеру.
Розглядаючи історію становлення та розвиток кафедри, необхідно згадати
історичні аспекти існування двох окремих кафедр, які спрямовували свої зусилля на
вирішення актуальних соціумних проблем, зосереджуючи увагу на формування
особистості, яка прагне працювати над підвищенням свого духовного й культурного
рівня.
З 1993 року була заснована кафедра українознавства. На кафедрі працювали
професори Галина Олександрівна Михайлівська, Марія Іванівна Пентилюк; доценти
Андрій Анатолійович Висоцький, Любов Анатоліївна Гончаренко, Тетяна Вільямівна
Комінарець, Сергій Аркадійович Омельчук; старші викладачі Марія Іванівна Крайня,
Олена Іванівна Левандовська; викладачі Юрій Миколайович Несін, Валентина
Олександрівна Чабаненко. Кафедру очолювали: Костянтин Юрійович Голобородько,
потім Ярослав Юрійович Голобородько. Мета кафедри полягала в розвитку
особистості через культурологічні та філологічні аспекти в середній та
післядипломної освіті.
З 2014 року кафедру українознавства перейменовано на кафедру теорії
й методики викладання філологічних та суспільствознавчих дисциплін.
Розширюються питання дослідження. Науково-педагогічні працівники обирають
науково-дослідну тему, пов’язану з профільним навчанням «Шляхи реалізації
профільного навчання в сучасній школі в процесі вивчення гуманітарних та
суспільствознавчих дисциплін», із якими тісно узгоджувалася й корелювалося вся
навчальна, наукова, науково-методична і культурологічна діяльність членів кафедри.
У річищі цієї проблеми професорсько-викладацький склад кафедри спрямовує
зусилля на удосконалення системної діяльності навчальних закладів усіх типів
і форм власності, підвищення результативності навчального та методичного
процесів, формування оновленого змісту післядипломної освіти в системі
неперервної освіти та його стандартизацію через упровадження інноваційних та
інформаційних технологій, ефективне використання національних традицій,
перспективного педагогічного досвіду й досягнень сучасної філологічної та
психолого-педагогічної науки.
Другою складовою кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін
стає кафедра природничо-математичних та технологічних дисциплін. З перших днів
свого існування кафедра стала виконувати освітню місію з підвищення кваліфікації
вчителів природничо-математичних та технологічних дисциплін, узагальнення
й пропаганди перспективного педагогічного досвіду, удосконалення форм і методів
освітнього процесу, організації й упровадження в практику роботи шкіл досягнень
педагогічних і психологічних наук.
За 20 років існування кафедри змінювалися: професорсько-викладацький склад,
парадигми освіти, інформаційно-навчальне середовище природничо-математичних
предметів, форми навчальних занять тощо. Перший професорсько-викладацький
склад був таким: завідувач кафедри – кандидат педагогічних наук, доцент Валентина
61