Page 91 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 91

ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ

                  РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ПІДТРИМКИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

        Одним із пріоритетних напрямів розбудови Нової української школи
є організація інклюзивної форми навчання для дітей з особливими освітніми
потребами в закладах освіти. На сьогодні 61 % українських освітніх закладів
застосовують інклюзивну форму навчання. За 2018-2019 роки в Україні з'явилось
понад 500 інклюзивно-ресурсних центрів (далі – ІРЦ), які є абсолютно новими
освітніми установами і яких раніше в нашій країні не існувало. ІРЦ покликані на
виконання специфічних завдань, що постали перед освітянами у зв'язку зі стрімким
поширенням інклюзивної освіти. Це, насамперед, комплексний психолого-
педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами (оцінка потенційних
можливостей дитини та її потреб, визначення індивідуального освітнього маршруту
особливої дитини, корекційно-розвиткова робота), консультативна допомога
родинам, методична підтримка педагогів інклюзивних закладів освіти та
просвітницька робота в громадах щодо розвитку інклюзивних процесів у суспільстві
та державної політики з цього питання. Таке швидке зростання кількості закладів
освіти, які застосовують інклюзивне навчання та ІРЦ, не може відбуватись без
відповідної методичної та аналітичної підтримки.

        З 1 березня 2019 року відповідно до постанови Кабінету міністрів України
№ 617 від 22 серпня 2018 р. у КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» було
створено обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти.

        Центр націлений на виконання таких завдань:
        1) здійснення методичного та аналітичного забезпечення діяльності
інклюзивно-ресурсних центрів;
        2) методичне забезпечення навчання та підвищення кваліфікації педагогічних
працівників інклюзивно-ресурсних центрів, закладів освіти щодо навчання дітей
з особливими освітніми потребами;
        3) здійснення аналітичної та прогностичної діяльності щодо організації
навчання дітей з особливими освітніми потребами в Херсонській області;
        4) проведення аналізу даних реєстру дітей, які пройшли комплексну психолого-
педагогічну оцінку розвитку дитини й перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсних
центрах Херсонської області;
        5) підвищення рівня обізнаності громадськості про дітей з особливими
освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, запобігання дискримінації,
формування позитивного ставлення до таких дітей та їх батьків.
        Відповідно до проведеного конкурсу, на посаду завідувача призначено Олену
Вікторівну Юдіну, методистами – Катерину Вячеславівну Калин та Оксану Іванівну
Церюту.

                                                                                                                                                             89
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96