Page 90 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 90
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Аспірантуру академії було відкрито у 2007 році відповідно до наказу
Міністерства освіти і науки України № 1169 зі спеціальності 13.00.04 – теорія
і методика професійної освіти.
У 2010 році в аспірантурі Комунального вищого навчального закладу
«Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради відповідно до
наказу № 668 від 17.06.2010 року було відкрито ще одну спеціальність 13.00.01 –
загальна педагогіка та історія педагогіки. У 2016 році академія однією із перших
в Україні згідно з новим законодавством успішно пройшла процедуру ліцензування
аспірантури й здійснює підготовку здобувачів вищої освіти за третім (освітньо-
науковим) рівнем вищої освіти з галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» зі спеціальності
011 «Освітні, педагогічні науки» спеціалізації «Загальна педагогіка та історія
педагогіки» (наказ МОН України від 08.04.2016 р. №389).
Відповідно до рішення атестаційної колегії Міністерства освіти і науки, молоді
та спорту України № 737 від 01.07.2011 року академія отримала дозвіл на здійснення
у 2012 році набору до докторантури. У зв’язку з цим у 2012 році в академії відкрито
докторантуру зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.
З 2016 року в Україні розпочалось реформування системи аспірантури,
пов’язане з її наближенням до європейських практик. Підготовка здобувачів
ступеня доктора філософії передбачає потужний освітній складник, який має
доповнювати й підсилювати традиційний науковий компонент. В академії освітню
складову навчання в аспірантурі викладають найкращі науково-педагогічні
працівники, які надають аспірантам необхідні знання для написання досліджень.
Упродовж 2005–2019 років аспірантами, здобувачами та докторантами було
захищено 54 кандидатські та 7 докторських дисертацій, зокрема за роками:
– 2005 р. – 1 кандидатська дисертація;
– 2006 р. – 2 кандидатські дисертації;
– 2007 р. – 3 кандидатські дисертації;
– 2008 р. – 2 кандидатські дисертації;
– 2009 р. – 3 кандидатські дисертації;
– 2010 р. – 1 кандидатська дисертація;
– 2011 р. – 8 кандидатських дисертацій;
– 2012 р. – 7 кандидатських дисертацій;
– 2013 р. – 6 кандидатських дисертацій;
– 2014 р. – 3 кандидатські дисертації;
– 2015 р. – 4 кандидатські дисертації, 1 докторська дисертація;
– 2016 р. – 5 кандидатських дисертацій, 3 докторські дисертації;
– 2017 р. – 1 кандидатська дисертація;
– 2018 р. – 4 кандидатські дисертації, 2 докторські дисертації;
– 2019 р. (І півріччя) – 4 кандидатські дисертації, 1 докторська дисертація.
Науковими керівниками більшої частини дисертаційних досліджень
докторантів, аспірантів і здобувачів є працівники академії, зокрема,
Василь Васильович Кузьменко – доктор педагогічних наук, професор, Ніна Віталіївна
Слюсаренко – доктор педагогічних наук, професор, Євдокія Петрівна Голобородько –
доктор педагогічних наук, професор, Анатолій Миколайович Зубко – доктор
філософії, професор, Ірина Ярославівна Жорова – доктор педагогічних наук, доцент,
Примакова Віталія Володимирівна – доктор педагогічних наук, доцент, Світлана
Федорівна Одайник – кандидат педагогічних наук, доцент.
На сьогодні в аспірантурі академії навчається 12 аспірантів, 1 здобувач вищої
освіти поза аспірантурою, прикріплено 12 наукових кореспондентів, які працюють над
дисертаційними дослідженнями.
88