Page 79 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 79

ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ

                  КАФЕДРА ТЕОРІЇ Й МЕТОДИКИ ДОШКІЛЬНОЇ
               ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ТА МОВНИХ КОМУНІКАЦІЙ

        Кафедру теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій
було створено у вересні 1994 року. З перших днів діяльності кафедри було
визначено пріоритетні напрями, які ґрунтуються на принципах науковості,
системності, прогностичності. Робота кафедри насамперед спрямовується на якісне
забезпечення процесу підвищення професійного рівня слухачів, формування
наукового світогляду спеціалістів, які працюють у галузі дошкільної та початкової
освіти, удосконалення їхньої теоретичної й методичної підготовки, професійного
самовдосконалення.

        Протягом 1994-2005 років кафедру очолювали Борис Макійович Андрієвський,
доктор педагогічних наук, професор, Людмила Аркадіївна Пермінова, кандидат
педагогічних наук, доцент, Ірина В’ячеславівна Воронюк, кандидат психологічних
наук, доцент. З вересня 2010 року кафедру очолює Тетяна Вільямівна Комінарець,
кандидат філологічних наук, доцент.

        Сьогодні штат кафедри налічує вісім викладачів: один кандидат філологічних
наук (Т. В. Комінарець), один кандидат психологічних наук (І. В. Воронюк), п’ять
кандидатів педагогічних наук (Т. І. Туркот, О. В. Стребна, Ю. В. Сліпіч, В. С. Мусієнко,
Т. Г. Чикалова), один викладач (Г. В. Швед).

        За період існування кафедри захистили кандидатські дисертації з проблем
педагогічної освіти О. В. Стребна, І. М. Раєвська, В. С. Мусієнко.

        У відповідності до плану роботи кафедри основні напрями діяльності
викладацького складу сконцентровано на виконанні законодавчих документів про
освіту, шляхів забезпечення реформи початкової ланки освіти, ознайомлення
слухачів із досягненнями психолого-педагогічної науки та перспективного
педагогічного досвіду. Значне місце відводиться методологічній та методичній
допомозі педагогічним колективам у проведенні дослідницько-експериментальної
роботи, підготовці друкованої продукції. З 2017 року викладачі кафедри спільно
з педагогічними працівниками лабораторії початкової школи здійснюють супровід
з упровадження наказу Міністерства освіти і науки України від 13.07.2017 р. за
№1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції «Нова українська
школа» в загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня» працівниками навчально-
методичної лабораторії початкової освіти спільно з кафедрою теорії й методики
дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій КВНЗ «Херсонська академія
неперервної освіти» створено програму заходів, спрямованих на реалізацію завдань
нового змісту початкової освіти, сучасних підходів до викладання, оновленого
освітнього середовища.

        Кафедра бере участь у розробці наукової теми «Теоретико-методичні засади
удосконалення професійної компетентності педагогів дошкільної, початкової освіти
в системі неперервної освіти» з метою впровадження її результатів у сучасний
освітній процес з підвищення кваліфікації вчителів початкових класів та педагогічних
працівників закладів дошкільної освіти.

        Колективом кафедри теорії й методики дошкільної початкової освіти та мовних
комунікацій визначено такі напрями діяльності:

        – розробка комплексу науково-методичних матеріалів щодо впровадження
Державного стандарту загальної початкової освіти;

        – розширення й оновлення навчально-методичного супроводу лекційних,
практичних та семінарських занять;

        – упровадження передового педагогічного досвіду вчителів початкової школи
та вихователів ЗДО в курсовий та міжкурсовий періоди;

                                                                                                                                                             77
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84