Page 81 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 81
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
Сьогодні серед пріоритетних завдань кафедри – упровадження інноваційних
форм роботи із слухачами курсів підвищення кваліфікації згідно з Концепцією НУШ;
поглиблення співробітництва та інтеграції з установами НАПН України та вищими
закладами освіти; апробація та поширення результатів науково-дослідницької
діяльності та передового педагогічного досвіду викладацького складу кафедри.
До складу кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних
комунікацій входить:
навчально-методичний відділ дошкільної, початкової освіти та мовних
комунікацій.
Із 2012 року відділ очолює Тетяна Вадимівна Киричук. До складу відділу
входять дві навчально-методичні лабораторії: навчально-методична лабораторія
дошкільної освіти та навчально-методична лабораторія початкової освіти.
Навчально-методична лабораторія дошкільної освіти почала свою
діяльність з 1944 року в статусі навчально-методичного кабінету дошкільного
виховання.
Біля джерел нинішньої навчально-методичної лабораторії дошкільної освіти
стояла ціла плеяда висококваліфікованих працівників: Тамара Миколаївна
Бондаренко (1948-1956 роки), Надія Захарівна Лавриченко (1956-1972 роки), Євгенія
Прокопівна Рогачова (1964-1967 роки), Лариса Сергіївна Ткаченко (1967-1969 роки),
Таміла Василівна Нетилько (1969-1974 роки), Таміла Федорівна Чеботаєва (1972-
1976 роки), Клара Григорівна Дьяконова (1974-1978 роки), Ольга Данилівна Лозович
(1978-2008 роки), Віра Тимофіївна Дубина (1978-1984 роки), Світлана Іванівна
Чирська (1984-1986 роки), Зоя Петрівна Кравченко (1986-1993 роки), Тетяна
Вадимівна Киричук (1993-2001 роки), Євгенія Петрівна Кулькіна (2001-2009 роки),
Вікторія Вікторівна Роздорожня (з 2008 року), Вікторія Сергіївна Мусієнко
(з 2011-2015 року), Тетяна Вадимівна Киричук (з 2009 року).
Діяльність навчально-методичної лабораторії спрямована на реалізацію
основних положень Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,
«Про дошкільну освіту», Національної стратегії розвитку освіти в Україні
на 2012-2021 рр. та ін.
Головною метою роботи навчально-методичної лабораторії дошкільної освіти
в останні роки було забезпечення сприятливих умов для безперервного підвищення
кваліфікації педагогів. Основні завдання цієї роботи:
– створення сприятливих умов для навчання й професійного розвитку
педагогічних працівників закладів дошкільної освіти регіону згідно з пріоритетами
державної соціально-економічної політики, орієнтованої на задоволення потреб
особистості, суспільства й держави;
– реалізація сучасних технологій професійного вдосконалення та підвищення
кваліфікації педагогічних кадрів закладів дошкільної освіти на основі впровадження
гнучкої неперервної їхньої підготовки згідно з вимогами інноваційного розвитку
освіти;
– забезпечення підготовки педагогічних кадрів закладів дошкільної освіти до
запровадження Базового компоненту дошкільної освіти України, нових програм,
методичних посібників;
– координація діяльності та надання науково-методичних консультацій
районним (міським) методичним кабінетам, методичним службам ОТГ;
– здійснення моніторингових досліджень освітнього процесу, організації
науково-методичної роботи, ефективності управлінської діяльності в закладах
дошкільної освіти області.
79