Page 83 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 83

ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ

        Протягом 20 років навчально-методична лабораторія початкової освіти плідно
й творчо співпрацювала з Всеукраїнським фондом «Крок за кроком». Це дало змогу
вчителям початкової ланки області взяти участь у проектах: «Упровадження
програми всебічного розвитку дитини «Крок за кроком», «Використання інноваційних
освітніх технологій для підготовки педагогів-дошкільників» (університет Фонтіс,
Нідерланди), «Громадсько-активна школа», «Модифікація проектів «Школа – мій дім
і родина» та «Підтримка дитячих садків» Антикризової програми Міжнародного
фонду «Відродження» з метою забезпечення потреб дітей віком 4-5 років». Для
реалізації цих проектів було створено ресурсно-консультативний центр, продовжено
роботу (на базі Скадовської гімназії) обласної школи-лабораторії із проблеми
«Упровадження особистісно зорієнтованої моделі навчання в практику роботи
початкової школи» (координатори – О. В.Стребна, Г. О.Соценко), проведено низку
семінарів-тренінгів, забезпечено вчителів навчально-методичною літературою,
консультативною підтримкою. За результатами впровадження розроблено й видано
методичні рекомендації та статті.

        Продовжується співпраця з різними міжнародними проектами і програмами:
        – працівники лабораторії співпрацюють з закладами загальної середньої освіти
в межах Програми підтримки освітніх ініціатив в Україні «Демократична школа» та
швейцарсько-українському проекті «Розвиток громадянських компетентностей
в Україні – DOCCU», допомагають школам налагоджувати партнерські стосунки
з усіма учасниками освітнього процесу, працювати над формуванням майбутніх
громадян України з активною життєвою позицією;
        – упровадження західноєвропейських ідей у початковій ланці освіти за
вимогами Нової української школи відбувається завдяки навчанню працівників
лабораторії й кафедри в межах фінських проектів «Навчаємось разом», «Фінська
підтримка реформи української школи»;
        – отримують медіаосвіту з теми «Практична медіаграмотність: міжнародний
досвід та українські реалії» під час навчання в Академії української преси.
        Для підвищення професійної компетентності вчителів, застосування
діяльнісного, особистісно зорієнтованого, компетентнісного підходів, формування
предметних і ключових компетентностей учнів в масштабі області проводилася
робота з упровадження науково-педагогічного проекту «Росток». Інформаційно-
консультативним центром, що працював на базі академії, спільно із
загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів № 50 Херсонської міської ради організовано
низку всеукраїнських семінарів з проведенням теоретичної й практичної частини, що
включала доповіді науковців, демонстрацію уроків, досліджень, відкриттів.
        Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 13.07.2017 р. за
№1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції «Нова українська
школа» у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня» працівниками навчально-
методичної лабораторії початкової освіти спільно з кафедрою теорії й методики
дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій КВНЗ «Херсонська академія
неперервної освіти» створено програму заходів, спрямованих на реалізацію завдань
нового змісту початкової освіти, сучасних підходів до викладання, оновленого
освітнього середовища. У межах плану заходів щодо реалізації Концепції Нової
української школи здійснювалася спланована системна робота з підготовки педагогів
до роботи в умовах реформування освіти. Підготовлено 37 тренерів-педагогів для
навчання педагогів, які працюватимуть в умовах Нової української школи.
Організовано та проведено навчання вчителів початкових класів (очні сесії), які
навчатимуть учнів 1-х класів у 2018/2019 та в 2019/2020 навчальних роках, до роботи
в умовах Нової української школи. Загалом навчанням було охоплено

                                                                                                                                                             81
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88