Page 82 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 82
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Для різних категорій педагогічних працівників проводяться науково-практичні
семінари з актуальних питань дошкільної освіти, а саме: гуманізація освітнього
процесу в закладах дошкільної освіти; сучасні підходи до фізичного виховання та
оздоровлення дітей, модернізація педагогічних технологій розвивального навчання
в сучасному дошкіллі; інтерактивні технології методичної роботи з педагогічними
кадрами в закладах дошкільної освіти та ін.
Працюють обласні творчі групи, до складу яких входять директори, вихователі-
методисти, вихователі закладів дошкільної освіти області. Результатом праці
є методичні посібники: «Педагогічна просвіта батьків вихованців закладів дошкільної
освіти», «Мовленнєвий розвиток дітей раннього віку», «Всебічний розвиток дитини за
педагогічною технологією Глена Домана в закладах дошкільної освіти», «Організація
методичної роботи з молодими спеціалістами в закладах дошкільної освіти».
Постійно вивчається й узагальнюється педагогічний досвід роботи кращих
вихователів, педагогічних колективів закладів дошкільної освіти.
Один з аспектів роботи навчально-методичної лабораторії – надання
методичної допомоги педагогам області в організації та проведенні науково-
педагогічних експериментів. Спільно з кафедрою теорії і методики дошкільної,
початкової освіти та мовних комунікацій постійно здійснюється консультування
педпрацівників закладів дошкільної освіти, які проводять дослідно-експериментальну
роботу всеукраїнського рівня за темою «Психолого-педагогічне забезпечення
особистісно орієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в дошкільному
навчальному закладі»; обласного рівня – «Формування особистісно орієнтованого
середовища сучасного дошкільного навчального закладу засобами музейної
педагогіки», «Розвиток мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку засобами медіа
освіти».
За роки діяльності лабораторії для поліпшення якості дошкільної освіти
створено систему роботи, спрямовану на забезпечення сприятливих умов для
підвищення рівня професійної компетентності й загальної культури педагогів
закладів дошкільної освіти, озброєння їх новітніми інтерактивними технологіями
виховання дошкільників, створення банку даних інноваційних технологій в області,
забезпечення інтеграції курсової, міжкурсової та самоосвітньої діяльності педагогів.
Навчально-методична лабораторія початкової освіти була створена на
базі Херсонського обласного інституту вдосконалення вчителів у 1944 році. Його
головним завданням стало надання методичної допомоги вчителям початкової ланки
з достатнього й багатоаспектного інформативного забезпечення, підвищення рівня
професійної компетентності педагогів області. Завідувачами кабінету працювали
досвідчені фахівці з власним небуденним поглядом на питання освітньої справи,
зокрема початкової ланки: М. Ф. Волобуєва (до 1948 р.), Сергій Денисович
Ораторський (1952-1964 р.), Валентина Ігнатівна Яловенко (1964-1976 р.), Зоя
Григорівна Діброва (1967-1987 р.), Тетяна Миколаївна Нагорняк (1987-1988 р.),
Володимир Петрович Сагайдак (1988-1997 р.), Людмила Аркадіївна Пермінова
(1988-2000 р.), Ольга Володимирівна Стребна (2000-2012 р.), з 2012 р. – Таміла
Миколаївна Клюєва. Методистами – Микола Михайлович Мамросов (1964-1967 р.),
Ніна Яковлевна Некрасова (1967 р.), Віра Андрієвна Попович (1968-1987), Ніна
Григорівна Торопова (1969-1973 р.), Ірина Миколаївна Раєвська (1995-2006 р.),
Олена Валеріївна Саган (1998-2000 р.), Віталія Володимирівна Примакова
(2006-2008 р.), Вікторія Сергіївна Мусієнко (2009-2010 р.), Ольга Володимирівна
Стребна (2010-2011 р.), Таміла Миколаївна Клюєва (з 2011 р.).
Навчально-методична лабораторія початкової освіти продовжує розвій
традицій, закладених у попередній період її плідного та багатоаспектного
функціонування.
80