Page 84 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 84
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
1320 педагогів. Сплановано навчання педагогів, які будуть працювати в умовах НУШ
у 2020/2021 та 2021/2022 навчальних роках.
Відповідно до наказу МОН України від 16.08.2017 р. за №1181 «Про
затвердження експериментального навчального плану початкової школи
експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють у межах
дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Розроблення
і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах
реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти» у 2017/2018
навчальному році серед багатьох навчальних закладів області, що забажали взяти
участь у всеукраїнському експерименті, було відібрано чотири найпотужніші
педагогічні колективи: Опорний заклад Скадовський навчально-виховний комплекс
«Академічна гімназія» Скадовської міської ради Скадовського освітнього округу
Херсонської області; Херсонська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 27
з поглибленим вивченням інформатики та іноземних мов Херсонської міської ради;
Чорнобаївський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад-
дошкільний навчальний заклад» Білозерської районної ради Херсонської області;
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 Новокаховської міської ради Херсонської
області. Працівниками навчально-методичної лабораторії початкової освіти
здійснюється спланована та системна робота щодо науково-методичного супроводу
експерименту (тренінги, семінари, майстер-класи, круглі столи, робочі зустрічі,
зустрічі з авторами нових програм, підручників, навчально-методичних комплектів
тощо).
Для спрямованої й системної роботи з курсової перепідготовки за концепцією
НУШ розроблено «Робочу програму підвищення кваліфікації вчителів початкових
класів, які будуть працювати в умовах Нової української школи (очна форма
навчання, 150 год.)», оновлено спецкурси, лекційні, практичні, семінарські заняття,
а саме: «Інтегроване навчання як один із напрямів сучасної освіти», «Нормативно-
законодавча база початкової школи», «Особливості організації освітнього
середовища за концепцією НУШ», «Методика проведення ранкових зустрічей», «Гра
по-новому, навчання по-іншому в освітньому просторі початкової школи (методика
«Шість цеглинок»)», «Трудове виховання молодших школярів в межах інтегрованого
навчання», «Індивідуальний підхід до учнів початкової школи у умовах Нової
української школи», «Формування культури мислення в НУШ» тощо.
До варіативної частини навчально-тематичного плану уведено спецкурси:
«Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», «Технологія
створення та управління персональним блогом учителя початкової школи»,
«Технологія створення електронних (мультимедійних) підручників за допомогою
програми AutoplayMediaStudio», спецкурс з підготовки вчителів до використання ІКТ,
а також «Методика викладання навчального предмета «Інформатика» в початковій
школі».
На базі Академії працівники навчально-методичної лабораторії початкової
освіти продовжують роботу консультпункту щодо планування роботи вчителів за
новими програмами, підручниками, навчально-методичним забезпеченням учнів
початкової школи. Особлива увага під час цих консультацій приділяється
календарному тематичному плануванню, методиці проведення інтегрованих курсів,
уроків, тренінгових занять із навчального предмета «Я досліджую світ».
З метою удосконалення професійної підготовки педагогів під час курсів
запроваджено проведення майстер-класів з тем «Особистісно зорієнтована модель
навчання й виховання в початковій школі» та «Створення Stem-середовища
в початковій школі» (Г. О. Соценко, учитель-методист, заслужений учитель України,
тренер програми «Крок за кроком», директор Опорного закладу - Скадовський НВК
82