Page 54 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 54
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
з Інститутом педагогіки АПН України колектив кафедри створив лабораторію
«Організаційно-педагогічні засади функціонування 12-річного загальноосвітнього
закладу в сільській місцевості», яка працювала в той час у Дудчанській, Люби-
мівській, Новоолександрівській, Осокорівській загальноосвітніх школах І–ІІІ ступенів
Нововоронцовського району.
Упродовж кількох років значно підвищився кваліфікаційний рівень викладачів.
Зокрема, станом на 2014 рік на кафедрі 75 % складали науково-педагогічні кадри:
доктор філософії, професор, заслужений працівник освіти України Анатолій
Миколайович Зубко; доктор наук з державного управління, професор, академік
Української академії акмеології Іван Петрович Лопушинський; доктор наук
з державного управління, професор Олег Валентинович Половцев; кандидат
педагогічних наук, доцент Ірина Ярославівна Жорова; кандидат педагогічних наук,
доцент Світлана Федорівна Одайник; кандидат педагогічних наук, доцент Олена
Євгенівна Панагушина; магістр, старший викладач Тетяна Володимирівна
Макаренко-Нітовкіна; а також викладачі – Марія Михайлівна Навроцька, Олег
Олександрович Морохов, Олена Василівна Неннова.
Кафедру в різні роки очолювали кандидат педагогічних наук, доцент,
заслужений працівник освіти України Валерій Федорович Петров; кандидат
педагогічних наук, доцент Ірина Ярославівна Жорова; кандидат педагогічних наук,
доцент, член-кореспондент Української академії акмеології Людмила Миколаївна
Назаренко.
З 2011 року кафедра оновила тему науково-дослідної роботи, а саме:
«Концептуальні підходи до управління навчальним закладом в інноваційному
освітньому просторі». З метою її виконання у 2012 році при кафедрі створено
ресурсний Центр з питань менеджменту освіти, роль якого полягає в наданні
науково-методичної допомоги керівникам навчальних закладів у міжкурсовий період,
здійснення координації діяльності районних (міських) методичних кабінетів, навчання
кадрового резерву. Результатом діяльності Центру є розроблення Стратегії розвитку
методичної служби області, Програм розвитку методичних кабінетів, навчальних
закладів, зокрема нового типу та експериментальних. У навчально-виховному,
інформаційно-методичному середовищах широко впроваджувалися методичні
рекомендації, розроблені кафедрою менеджменту освіти та науково-методичним
відділом управління загальноосвітніми навчальними закладами та спрямовані на
впровадження теоретико-методичних засад освітнього менеджменту.
У листопаді 2012 року відбулася Перша всеукраїнська науково-практична кон-
ференція «Державно-громадське управління сучасним навчальним закладом», яка
узагальнила досвід управлінської діяльності керівників освітніх установ Херсонщини,
що накопичувався у попередні роки. Розроблені учасниками цієї конференції
науково-методичні рекомендації стали фактором інноваційних змін у менеджменті
освіти. Згідно з ними у 2013 році кафедрою проведено обласний конкурс освітньої
діяльності шкіл, ліцеїв, гімназій «Нова школа – нові стандарти», у рамках якого
підбито підсумки реалізації обласної науково-методичної проблеми «Професійна
мобільність педагога як ознака євроінтеграційних процесів в освіті» (2008-2013 роки).
З ініціативи ректора академії, професора Анатолія Миколайовича Зубка, за
рішенням ученої ради, навчальні заклади Херсонщини розпочали дослідження за
новою проблемою «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасних умовах:
методологічний і методичний аспекти», координатором дій керівників і педагогічних
колективів, методичних служб виступила кафедра менеджменту освіти, тому спільно
з науковцями, методистами інших кафедр і відділів було запроваджено цикл
семінарів «Педагогіка соціалізації»; навколо проблеми об'єдналися експериментальні
52