Page 53 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 53

ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ

Анатоліївна Фоміна; кандидат педагогічних наук, викладач Ольга Євгеніївна
Панагушина.

        Кафедра спрямовувала свої зусилля на розв’язання проблеми управління за-
гальноосвітніми навчальними закладами, а саме: удосконалення системи внутріш-
ньошкільного управління, методів і форм управління педагогічними системами,
розробку теорії та методики управління закладами освіти та ін.

        Колектив кафедри всебічно сприяв реалізації загальновузівської науково-
дослідної теми «Теоретико-методологічні основи вдосконалення системи освіти
та поліпшення її кадрового забезпечення», працюючи над такими проблемами:
«Управління вихованням громадянина України в сім’ї та школі», «Післядипломна
освіта як засіб удосконалення професійної діяльності вчителя», «Ґендерні аспекти
управлінської діяльності», «Організаційно-педагогічні умови вдосконалення
навчального процесу в системі післядипломної освіти», «Управління процесом
формування наукової картини світу школярів у ХХ столітті», «Організаційно-
педагогічні засади управління загальноосвітнім навчальним закладом у міському
регіоні», «Управління процесом соціалізації молодого покоління в загальноосвітньому
навчальному закладі» тощо.

        Ефективному розробленню заявлених проблем сприяла робота за такими на-
прямами роботи кафедри: організація демократичного управління навчальним закла-
дом; ознайомлення педагогічних кадрів із концептуальними засадами управлінської
діяльності керівника; підготовка керівників шкіл до впровадження сучасних освітніх
технологій, перспективного досвіду та здійснення інноваційно-методичної діяльності
в закладах освіти; педагогічний моніторинг у сучасній загальноосвітній школі;
нормативно-законодавче забезпечення навчально-виховного процесу в загально-
освітній школі; інформаційне забезпечення управлінського процесу тощо.

        Науково-педагогічні працівники кафедри здійснювали змістовне наукове
консультування педагогічних кадрів на постійно діючих семінарах, а також у школах,
які брали участь в експериментальній роботі; систематично здійснювали рецен-
зування дисертаційних робіт, авторефератів, підручників, навчальних та методичних
посібників та рекомендацій; надавали допомогу вчителям Херсонщини в проведені
дисертаційних досліджень, написанні наукових статей, рефератів.

        Напрями діяльності кафедри менеджменту освіти були досить різноплановими.
Вони обумовлювали необхідність урізноманітнення видів сучасних комунікацій та
розширення географії перспективних і продуктивних зв’язків. З огляду на зазначене,
кафедра підтримувала наукові зв’язки з різними науковими центрами України,
з ученими Росії, Молдови, Білорусі, Польщі, із численними громадськими
організаціями, державними установами тощо.

        На кафедрі було започатковано проведення обласної науково-методичної кон-
ференції «Державно-громадське управління сучасним закладом освіти», яка щороку
надавала керівним освітянським кадрам можливість ознайомитися з актуальними
проблемами педагогічної науки, підвищити рівень професійної підготовки, набути
нового досвіду.

        Зокрема, спільно з ученими Великобританії, Німеччини, Росії, Чехії та в тісній
співпраці з Інститутом проблем виховання АПН України, Інститутом психології
імені Г. С. Костюка, Інститутом педагогіки і психології професійної освіти АПН України,
Інститутом професійно-технічної освіти АПН України, інститутами післядипломної
педагогічної освіти різних регіонів України, вищими та середніми навчальними
закладами було проведено Міжнародну науково-практичну конференцію «Зміст
громадянської освіти і виховання: історія, реалії, перспективи» (2006 рік). Разом

                                                                                                                                                             51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58