Page 134 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 134
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
підходи до організації освітньного процесу, поєднує фундаментальні психолого-
педагогічні знання з активізацією пізнавальної діяльності слухачів засобами
інтерактивних методів навчання. У магістратурі та аспірантурі викладає курси
«Філософія освіти», «Ретроспективний аналіз розвитку освіти» та «Методологічні
засади педагогічних досліджень».
У 1981 році захистив кандидатську дисертацію з теми «Дидактичні умови
формування трудових умінь і навичок у студентів факультетів підготовки вчителів
загальнотехнічних дисциплін» зі спеціальності 13.00.01 – теорія та історія педагогіки
(керівник Дмитро Олександрович Тхоржевський). У 1987 році отримав вчене звання
доцента кафедри педагогіки. У 2009 році захистив дисертацію «Теоретичні
і методичні засади формування в учнів наукової картини світу в історії розвитку
шкільної освіти (ХХ століття)» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних
наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (консультант
Віктор Костянтинович Сидоренко). У 2010 році отримав учене звання професора
кафедри педагогіки і психології.
Ученим опубліковано більше 400 наукових робіт, серед яких 7 монографій,
17 навчальних посібників (14 з грифом Міністерства освіти і науки України), програми
для підготовки майбутніх учителів трудового навчання, програми для перепідготовки
вчителів, методичні рекомендації, наукові і методичні статті тощо. Серед них –
монографія «Формування наукової картини світу учнів: від витоків до сьогодення»
(2007), монографія «Теоретико-методичні підходи до формування в учнів наукової
картини світу в школах України (ХХ століття)» (2010), навчальний посібник
«Формування в учнів наукової картини світу (ХХ століття)» (2006, 2010) та ін. За його
редакцією видано 17 монографій та значна кількість навчальних посібників,
матеріалів конференцій, методичних рекомендацій. Наукові праці вченого присвячені
висвітленню проблем виховання молодого покоління, формування в нього
світобачення, підготовки школярів та студентів до майбутньої трудової діяльності,
дослідженню основних етапів розвитку педагогічної науки тощо.
В. В. Кузьменко докладає багато зусиль для поширення серед освітян і вчених
нових педагогічних ідей, досвіду, наукових розробок. Він є головним редактором
збірника наукових праць «Педагогічний альманах», відповідальним секретарем
науково-методичного журналу «Таврійський вісник освіти», членом редакційної
колегії журналу «Трудова підготовка в сучасній школі», наукового журналу «Доклады
Казахской академии образования», збірника наукових праць «Педагогічні науки» та
бюлетеня «Педагогічний проспект». Його статті публікуються в центральних
педагогічних газетах «Освіта», «Освіта і суспільство», «Педагогічна газета» та інших.
Є дійсним членом (академіком) двох міжнародних академій та членом Національної
спілки журналістів України.
Керує науковою роботою докторантів, аспірантів та здобувачів, надає їм квалі-
фіковану допомогу під час підготовки дисертацій, доповідей на конференції, напи-
санні наукових статей тощо. Бере активну участь у роботі спеціалізованих вчених
рад із захисту кандидатських і докторських дисертацій. Під його керівництвом
захищено 5 докторських та 17 кандидатських дисертацій. Постійно проводить
експертизу та опонує докторські й кандидатські дисертації, рецензує монографії,
підручники, навчальні посібники. Керівник науково-дослідної теми «Історико-
педагогічні аспекти розвитку неперервної освіти в Україні та зарубіжжі» (державний
реєстраційний номер 0115U002891). Учасник багатьох вузівських, обласних,
регіональних всеукраїнських та міжнародних конференцій (Англія, Ізраїль, Індія,
Китай, Об’єднані Арабські Емірати, Росія та інші країни). Має свою розгалуджену
наукову школу, є членом журі районних, міських, обласних учнівських олімпіад
132