Page 140 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 140
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
молоді та пропаганду перспективного педагогічного досвіду, сучасних освітніх
і виховних технологій.
За час роботи у вищій школі Алла Алимівна активно займається науковою та
методичною діяльністю. Результати цієї роботи знайшли відображення більш як
у 60 публікаціях наукового та науково-методичного характеру.
Член Херсонської спілки краєзнавців України з 2012 року.
Стаж педагогічної роботи – 28 років, у вищих навчальних закладах освіти
ІV рівня акредитації 24 – роки.
За багаторічну сумлінну працю, плідну науково-педагогічну діяльність
отримала нагороди: Почесні грамоти Херсонського міського голови, Почесну грамоту
Міністерства освіти і науки України.
ОЛЬГА ІВАНІВНА ЛИТВИНЕНКО
кандидат біологічних наук, доцент, доцент кафедри
теорії й методики викладання навчальних дисциплін
Ольга Іванівна Литвиненко народилася 29 липня 1948 року в Полтавській
області. Закінчила загальноосвітню з політехнічним навчанням середню школу № 4
в місті Арзамас (Росія) у 1966 році. Згодом, у 1967 році вступила на біологічний
факультет Арзамаського державного педагогічного інституту ім. А. П. Гайдара, який
закінчила у 1972 році за спеціальністю «біологія і хімія».
Протягом 1974-1977 років навчалася в очній аспірантурі при кафедрі ботаніки
біологічного факультету Московського ордена Леніна, ордена Трудового Червоного
Знамені державного педагогічного інституту ім. В. І. Леніна за спеціальністю
«03.00.05 – ботаніка» і захистила дисертацію на здобуття вченого ступеню кандидата
біологічних наук за темою «Морфогенез деяких видів роду Aconitum L.»
(1977 р.). У 1980–2010 роках працювала на кафедрі ботаніки Херсонського
державного університету. Учене звання доцента кафедри ботаніки присвоєне
в 1989 році. Тепер Ольга Іванівна обіймає посаду доцента кафедри теорії і методики
викладання природничо-математичних і технологічних дисциплін КВНЗ «Херсонська
академія неперервної освіти». Основний напрям її діяльності: теорія та практика
методології еколого-натуралістичної освіти в навчальних закладах різного рівня.
Напрями наукової роботи: біоморфологія рослин Московської морфологічної
наукової школи І. Г. та Т. І. Серебрякових; теорія та практика екологізації натуралі-
стичної формальної та неформальної освіти. Наукові досягнення: більше
100 наукових та науково-методичних праць, серед яких статті, методичні розробки,
навчальні підручники та посібники, зокрема: «Лабораторный практикум по ботанике:
клетка, ткани», 1996 р.; «Навчально-методичний посібник до курсу структурної
ботаніки (для студентів заочного відділення, спеціальність «біологія»)», 2003 р.;
«Екологічна стежка дендронасаджень Херсона (навчально-методичний посібник)»,
2009 р.; «Пристосування організмів до умов степової природної зони. Робочий зошит-
путівник екологічної експедиції юннатів», 2011 р.; «Екологічні дослідження у природі.
Польовий практикум для учнів старшої школи», 2012 р. та ін.
Нагороди та відзнаки: медаль «Ветеран труда» (1992 р.); подяки та грамоти,
у тому числі остання – Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «За
зайняте І місце у Всеукраїнському конкурсі науково-методичних розробок з еколого-
натуралістичного напряму хіміко-біологічного профілю освіти».
138