Page 101 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 101
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
оформлені тематичні виставки: «Навчальні посібники» і «Херсонщина – дітям», де
розміщено матеріали з кожного району області.
Нині експозиція музею складається з чотирьох розділів:
«Народна освіта на Херсонщині дожовтневого періоду»;
«Розвиток народної освіти на Херсонщині після Великого Жовтня»;
«Учителі та учні Херсонщини в роки Великої Вітчизняної війни»;
«Народна освіта Херсонщини з повоєнних років до сучасності».
Для відвідувачів музею, зокрема слухачів курсів, дуже цікавим є перший
розділ, де представлено початок становлення системи освіти Херсонського краю,
зокрема м. Херсона, що тільки почав будуватися як колиска Чорноморського флоту.
На його стендах розміщено унікальні фотографії XIX століття: приміщення
сільських шкіл у Семенівці, Дар’ївці, Осокорівці, Максимівці та інших селах
Херсонщини; перших чоловічої та жіночої гімназій міста Херсона; випускні
фотографії учнів закладів освіти.
Особливе місце займають фотографії прогресивних діячів народної освіти
Херсонщини: М. О. Скульської, П. А. Герасімова з м. Берислава; Андрія Пилиповича
та Марії Ксаверіївни Сергієвих із сином Борисом – майбутнім письменником Борисом
Лавреньовим; фотографія династії вчителів Михайленків.
Нині музей містить інформацію про перебіг педагогічного процесу, його логіку
(відображені у конспектах уроків, планах виховних заходів, щоденниках педагогічних
спостережень, фотоплівках), про середовище, у якому відбувається цей процес
(зразки обладнання для уроку, предметного кабінету і класу).
Оскільки музей є важливим джерелом інформації для відвідувачів, то
пріоритетними формами роботи є:
– оглядові та тематичні екскурсії;
– залучення слухачів курсів та студентів навчальних закладів області до
виявлення, вивчення та описування педагогічних пам’яток з метою виховання
дбайливого ставлення до вітчизняної культури;
– поповнення постійно діючої виставки «Херсонщина – дітям».
КАНЦЕЛЯРІЯ
З перших днів свого існування Херсонський обласний інститут удосконалення
вчителів став центром методичної роботи, головним призначення якого було
підвищення кваліфікації вчителів, узагальнення і пропаганда передового педаго-
гічного досвіду. Разом із науково-методичними працівниками працювали й спеціа-
лісти з ведення документообігу закладу.
З 1989 року по 1992 рік при адміністрації інституту секретарями працювали
Людмила Олексіївна Щучкіна та Інна Вікторівна Бондарєва.
У 1992 році на посаду секретаря була прийнята Олександра Кузьмінічна
Соловйова. Після структурних змін інституту посада секретаря була ліквідована,
натомість утворена канцелярія, яку й очолила Олександра Кузьмінічна.
Канцелярія інституту не лише займалася організаційними питаннями, діловод-
ством, забезпеченням документообігу, а й виконувала функції кадрової служби.
З 2002 року по вересень 2004 року на посаді завідувача канцелярії працювала
Інна Вікторівна Бондарєва. Пізніше цю посаду обіймали: Ольга Сергіївна Кочеткова
(2004–2006) та Тамара Євгенівна Немикіна (Смолярчук) (2006–2007).
У березні 2007 року на посаду завідувача канцелярії була призначена Лариса
Анатоліївна Фоміна, яка очолює її до тепер. У канцелярії також працює Інна
Вікторівна Бондарєва.
99