Page 175 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 175
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
– використання Інтернет-технологій;
– техніко-технологічне наповнення мотиваційного компоненту з фізики.
Тривалий час очолює обласну школу «Творчий розвиток учителя фізики»,
також бере участь у роботі ДЕК при ХДУ на фізико-математичному факультеті.
Розробляє методичні рекомендації з актуальних питань викладання фізики.
Є автором 81 науково-методичних праць, серед них – навчальні посібники, статті,
тези конференцій. Для вчителів області з 2010 року друкуються матеріали
«Бібліотечка «Учитель-учителю»:
– випуски № 1, 2, 3, 4 (методична серія для вчителів фізики, астрономії,
природознавства);
– випуск № 5, 6, 7, 8. (методична серія для вчителів фізики);
– випуски № 9, 10, 11. (методична серія для вчителів природничих дисциплін,
математики, трудового навчання).
Наталія Сергіївна – методичний консультант в експериментальних школах
області з питань:
– наступність у формування екологічної свідомості учнів сільської школи на
основі місцевого природно-заповідного фонду (Олександрівська ЗОШ Білозерського
району);
– управління розвитком шкільної освіти в умовах ранньої профілізації учнів
(Голопристанська ЗОШ №3);
– організаційно-педагогічні умови профільного навчання природничого
напряму загальноосвітній школі сільської місцевості (Брилівська ЗОШ Олешківського
району).
Наталія Сергіївна уважає, що в самореалізації особистості головне значення
має культура, мораль, етика, відповідальність, прилучення до творчості,
самовдосконалення. Усі ці якості притаманні Наталії Сергіївні як фахівцю, який має
власний стиль навчання та спілкування. Інтелігентна, скромна, високоморальна
людина, що здобула повагу серед колег. Мобільно реагує на освітні потреби та
запити педагогів області, що сприяє зростанню їхньої професійної майстерності.
Вона переконує слухачів курсів, що вивчення фізики в школі повинно стати стрижнем
відносин учитель – учень – батьки – навколишній світ, перш за все, носієм правди,
без подиху святенності, облуди та подвійної моралі. Фізика в школі – це й наукові
здобутки великих предків, й історія людства, і розвиток особистості, і навіть доречний
анекдот під час уроку. Наталія Сергіївна уважає за необхідне розтлумачувати учням,
що кожна фізична модель має межі використання. А тому, як казав великий
письменник Ремарк, розум дається людині для того, щоб вона зрозуміла, що жити
тільки розумом неможливо.
Ось чому під пильною увагою Наталії Сергіївни постійно перебуває робота
з обдарованими дітьми.
На базі навчально-методичної лабораторії проведено чотири Всеукраїнські
учнівські олімпіади з фізики (IV етап). Результативність цих років така:
– у 1991 році команда області посіла І місце в Україні;
– у 1997 році команда області посіла ІІІ місце в Україні;
– у 2013 році команда області посіла І місце в Україні;
– у 2019 році команда області посіла V місце в Україні;
– у 2013 році фінальний етап Всеукраїнського учнівського турніру юних фізиків;
– у 2018 році ХХІ Всеукраїнський учнівський турнір юних математиків
ім. професора М. Й. Ядренка.
Учнівська команда з фізики постійно входить у п’ятірку кращих команд України.
173