Шолохова Наталя Сергіївна

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії і методики викладання природничо-математичних та технологічних дисциплін.

Шолохова Н.С. працює у післядипломній освіті 30 років.

Свою методичну та наукову діяльність розпочала в 1989 році в Херсонському обласному інституті вдосконалення вчителів завідуючим кабінетом фізики.

2004-2012 — завідувач науково-методичної лабораторії фізики та астрономії «Південноукраїнського регіонального інституту освіти педагогічних кадрів».

2006 — захистила дисертацію з теми «Формування когнітивних умінь учнів при навчанні фізики у 7-8 класах за інтерактивними технологіями» та здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 – теорія методики навчання фізики.

2012-2017 — старший викладач кафедри теорії і методики викладання природничо-математичних та технологічних дисциплін, завідувач науково-методичної лабораторії фізики та астрономії.

2017-2019 – завідувач навчально-методичної лабораторії математики, фізики, астрономії та старший викладач кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін.

Загальний стаж 50, педагогічний 45, науковий 30 років.

Життєве кредо: «Мудрість людини – це не її досвід, а власне вміння вчитися на досвіді інших».

На базі навчально-методичної лабораторії за період 1989 – 2019 рік було проведено 6 Всеукраїнських науково-практичних семінарів для завідувачів кабінетами фізики інститутів післядипломної освіти, 3 Всеукраїнських науково-практичних конференцій для вчителів фізики та астрономії спільно з Херсонським державним університетом.

Сьогодні Наталя Сергіївна опікується проблемою та її вирішенням «Особистісне та професійне зростання вчителя фізики в умовах неперервної освіти». Основні питання, яким приділяється увага на курсах:

  • Інноваційне освітнє середовище – простір розвитку особистості
  • Підвищення ефективності навчального фізичного експерименту засобами ІКТ
  • Професійний розвиток педагогів в умовах реформування освітньої галузі

Для вчителів фізики та астрономії області за останні п’ять років проведені семінари за такою тематикою:

— теоретичні аспекти використання електронних підручників на уроках фізики;

— історизм як засіб формування національного самоусвідомлення учнів у процесі вивчення шкільного курсу фізики;

— використання Інтернет-технологій;

— техніко-технологічне наповнення  мотиваційного компоненту з фізики.

Тривалий час очолює обласну школу «Творчий розвиток учителя фізики», також бере участь у роботі ДЕК при ХДУ на фізико-математичному факультеті. Розробляє методичні рекомендації з актуальних питань викладання фізики. Є автором 81 науково-методичних праць, серед них навчальні посібники, статті, тези конференцій. Для вчителів області з 2010 року друкуються матеріали «Бібліотечка «Учитель-учителю»»:

— випуски №1,2,3,4. Методична серія для вчителів фізики, астрономії, природознавства;

— випуск №5,6,7,8. Методична серія для вчителів фізики;

— випуски 9,10,11. Методична серія для вчителів природничих дисциплін, математики, трудового навчання

Наталія Сергіївна – методичний консультант в експериментальних школах області з питань:

— наступність у формування екологічної свідомості учнів сільської школи на основі місцевого природно-заповідного фонду (Олександрівська ЗОШ Білозерського району);

— управління розвитком шкільної освіти в умовах ранньої профілізації учнів (Голопристанська ЗОШ №3);

— організаційно-педагогічні умови профільного навчання природничого напряму загальноосвітній школі сільської місцевості (Брилівська ЗОШ Олешківського району).

Наталія Сергіївна вважає, що в самореалізації особистості головне значення має культура, мораль, етика, відповідальність, прилучення до творчості, самовдосконалення. Усі ці якості притаманні Наталії Сергіївні, як фахівцю, який має власний стиль навчання та спілкування. Інтелігентна, скромна, високоморальна людина, що здобуло їх повагу серед колег. Мобільно реагує на освітні потреби та запити педагогів області, що сприяє зростанню їхньої професійної майстерності. Вона переконує слухачів курсів, що вивчення фізики в школі повинно стати стрижнем відносин учитель – учень – батьки – навколишній світ, перш за все носієм правди, без подиху святенності, облуди та подвійної моралі. Фізика в школі – це й наукові здобутки великих предків, й історія людства, і розвиток особистості, і навіть доречний анекдот під час уроку. Наталія Сергіївна вважає за необхідне розтлумачувати учням, що кожна фізична модель має межі використання. А тому, як казав великий письменник Ремарк, розум дається людині для того, щоб вона зрозуміла, що жити одним лише розумом неможливо.

Ось чому під пильною увагою Наталії Сергіївни постійно перебуває робота з обдарованими дітьми.

На базі навчально-методичної лабораторії проведено чотири Всеукраїнських учнівських олімпіад з фізики (IV етап).

— 1991 рік команда області посіла І місце в Україні

— 1997 рік команда області посіла ІІІ місце в Україні

— 2013 рік команда області посіла І місце в Україні

— 2019 рік команда області посіла V місце в Україні

— 2013 рік фінальний етап Всеукраїнського учнівського турніру юних фізиків

— 2018 рік ХХІ Всеукраїнський учнівський турнір юних математиків ім. професора М.Й. Ядренка.

Учнівська команда з фізики постійно входить у п’ятірку кращих команд України.

Оберіть мову